Kursumuzun amacı Zihin Haritalarını eTwinning projelerinde ve okul derslerinde yaratıcı bir şekilde kullanarak, öğretmenlerimize ve öğrencilerimize kritik düşünme, zor konuları kolayca öğrenme ve hafıza fonksiyonlarını geliştirmeyi hedeflemektedir. Kursumuz eTwinning Koordinatörü ve İngilizce Öğretmeni Adil TUĞYAN tarafından hazırlanmıştır.
Okullar için Avrupa çapında bir akreditasyon ve destek hizmeti olan eSafety Label, eğitim ve öğrenim deneyiminin bir parçası olarak çevrimiçi teknolojiye güvenli erişim için güvenli ve zenginleştirici bir ortam sağlamayı hedefliyor. Öğretmenler, okul müdürleri ve bilişim yöneticileri için önemli bir politika oluşturma merkezi olan eSafety Label, okulların kendi çevrim içi güvenliğini değerlendirmeleri, iyileştirmeleri, güçlendirmeleri için […]
Bu kurs öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak ve 21.yüzyıl eğitimimdeki yeni metot, pedagoji ve yaklaşımları konusunda öğretmenlerin bilgi ve yaklaşımlarını güncellemek amacı ile oluşturulmuştur. Değişime hazır mısınız ? Eğitmen: Adil Tuğyan ” Bugünün Öğrencilerini Dünün Yöntem ve Araçları ile Eğitirsek, Yarınlarını Çalmış Oluruz .”
eTwinning projesinde çalışmak eğitimcinin ve öğrencilerin geleceğe dokunmasıdır. Eğitimcinin kılavuzluk ettiği kuşağı ve ihtiyaçlarını analiz etmesidir. eTwinning okulu ise bu ihtiyaçlar çerçevesinde e-Güvenlik farkındalığının, öğretmen gelişiminin, nitelikli işbirliği yapılmış ve ulusal kalite etiketi almış çalışmaların, okullarda geleceğin eğitimine dair politikaların oluşturulmasının aynı potada harmanlanmış halidir. eTwinning portalında yeni bir adım olan ve örnek okul seçimi […]
Bu kurs ile, günümüzde yaygın olarak kullanılan dijital oyunların, etkili ve motive edici yönleriyle derslere uyarlanması hakkında her kesimden öğretmene bilgi vermek amaçlanmaktadır.
Bu kursta yaratıcı yazma çalışmalarının kapsamı ve web 2.0 araçları ile yaratıcı yazma çalışmasının nasıl ele alınacağı konusu üzerinde durulacaktır.
Bu kurs öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak ve 21.yüzyıl eğitimimdeki yeni metot, pedagoji ve yaklaşımları konusunda öğretmenleri bilgilendirmek üzere MEB FATİH Projesi, ve Türkiye eTwinning Ulusal Destek Servisinin katkıları ile hazırlanmıştır. Kursumuzda AraştırmaTabanlı Öğrenme, Flip Öğrenme, ,Proje Tabanlı Öğrenme, Biçimlendirici Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Öğrenme konularını teknoloji entegrasyonu ile işlenecektir. Eğitmen: Adil Tuğyan ” Bugünün Öğrencilerini […]
eTwinning; sizlere, Öğrenme Etkinlikleri, Öğretmen Odaları ve eTwinning Grupları gibi çevrimiçi aktivitelere katılarak mesleki becerilerinizi geliştirme fırsatını sunar. Ayrıca, çok geniş bir yelpazede katılabileceğiniz yüz yüze mesleki gelişim aktiviteleri de bulunmaktadır.
Bu Mooc öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak ve 21.yüzyıl eğitimimdeki yeni metot, pedagoji ve yaklaşımları konusunda öğretmenleri bilgilendirmek üzere MEB FATİH Projesi, ve Türkiye eTwinning Ulusal Destek Servisinin katkıları ile hazırlanmıştır. Mooc içeriğinde İletişim, Yaratıcı Düşünme, Biçimlendirici Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Öğrenme konularını teknoloji entegrasyonu ile işlenecektir. Eğitmen: Adil Tuğyan ” Öğrencinin öğrenmesine en büyük etki, […]
Kursun Amacı:Ülkemizde her geçen sene artan sayıda eTwinning projesi yapılmaktadır ve projelerin yürütme alanı olarak tanımlayabileceğimiz uluslararası çevrimiçi sınıf olan Twinspace’in doğru ve etkili kullanımı ve çalışmaların bu alanda sunumu projenin kalitesi anlamında önem arzetmektedir.Bu bağlamda, Twinspace’in etkili kullanımı ile ilgili temel bilgiler, ipucları ve iyi uygulama örnekleri içeren bu kurs proje yürüten öğretmenlerimize eTwinning […]
ORTADA SORUN VARSA ÇÖZÜM DE VARDIR. Öğrencinin derse ilgisizliği, Ödevlerin kopyalanması, Öğretilen konuların özümsenememesi, Derse gelinememesi durumunda, öğretmenin tüm anlattıklarının kaçırılması, Hızlı öğrenenlerin ağır gidişten sıkılması, Hızlı öğrenemeyenlerin belli bir süre sonra dersten kopması, daha sonra da tüm derslerden kopması vb. Bu durumda sistemi ters yüz etmeliyiz. Öğrenmede yeni bir pedogojik yaklaşım olan Flipped Classroom la bu sorunları ortadan kaldırabiliriz. Hatta […]
Bu eğitim öğretmenlerin okullarında eTwinning ekipleri kurmasına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Eğitimin Süresi:1-2 saat
Bu eğitimde katılımcılar proje tabanlı öğrenme yaklaşımıyla ilgili kavramsal bilgi sahibi olacak, proje planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde uygulanacak basamakları ve bu süreçleri yönetmede kullanılabilecek yöntem ve araçları öğreneceklerdir. Eğitimin toplam süresi video anlatımlar, quizler ve ek çalışmalarla birlikte ortalama 4 saattir.
eTwinning Okulu Etiketi ; eTwinning uygulamalarının okul politikalarını etkilemesi ve bu uygulamaların dikkate alınma şansını yükseltmek ,aynı okuldaki eTwinnerların,öğretmen ekiplerinin ve okul liderlerinin katılımlarını,işbirlikçi ve özverili çalışmalarını tanımak ve takdir etmek amacıyla başlamış bir uygulamadır. eTwinning Okulu etiketi ile ; yenilikçi öğretmenlerin projelerle bağ kurması; eTwinning faaliyetinin yaygınlaşması;idarecilerin de süreç içerisinde yer alması, okulların kendilerini […]
Bu çalışmada hem eğitim ortamlarında hem de e-Twinning projelerinde faydalanılabilecek çeşitli drama yöntem ve teknikleri tanıtıldıktan sonra birer proje üzerinden uygulama süreçleri örneklendirilmeye çalışılacaktır.
Eğitime Genel Bakış Bu eğitim, eTwinning proje kalitesini arttırmak isteyen öğretmenlere yardımcı olmak için hazırlanmıştır. Eğitim, eTwinning Avrupa Ödülüne uzanan süreçte proje kalitesini arttırmak için proje planlama,yürütme ve değerlendirme aşamalarında dikkate alınması gereken temel stratejilerle ilgili bilgiler ve ipuçları içermektedir. Ünsal Saper
eTwinning projeniz, okulunuzdaki bir ekip tarafından mı yönetiliyor? Okulunuzdaki diğer öğretmenlerle birlikte çalışıyor ve yaratıcı eTwinning fikirlerini paylaşıyor musunuz? Tüm bunları yapmak istiyorsunuz, birçok isteğiniz var ama henüz yapamadınız mı? Eğitimimize katılın ve fikir edinin… Eğitim, Buğra İNAL tarafından hazırlanmıştır. Tahmini eğitim süresi: 1-2 saat
Kurs Hakkında : Bu kursta içerik ve dil entegreli öğrenme yönteminin ne olduğunu, öğrenenlere ve öğretenlere ne gibi faydalar sağlayacağını, e-Twinning projelerinde nasıl kullanılacağını öğreneceğiz. İlkokul, ortaokul ve liselerde dil öğretimi yapan , öğrenmeyi daha eğlenceli ve kalıcı hale getirmeyi hedefleyen, İçerik ve dil entegreli öğrenme yöntemini e-Twinning projelerinde kullanarak kaliteli ve zengin projeler oluşturmak […]
Hepimiz yaptığımız eTwinning projelerinin kalite etiketleri ile ödüllendirilmesini isteriz. Peki ama neden bazı projeler bu etiketlere layık görülürken bazı projeler görülmemekte? Bu eğitimde kalite etiketi kriterlerini nelerdir ve biz projelerimizde bu kriterleri nasıl elde ederiz sorularına cevap bulacağız. Eğitimimiz İngilizce öğretmeni Deniz Şengül tarafından hazırlanmıştır.
Kursun Amacı Avrupa’da okullar için oluşturulmuş ağ olan eTwinning’in öğretmenlere,öğrencilere ve okullara sunduğu eğitim fırsatları çerçevesinde ülkemizde her yıl artan sayıda eTwinning projesi yapılmaktadır.Yürütülen eTwinning projelerinin öğretmen ve öğrenci üzerinde bırakacağı olumlu etki ve sürdürülebilir proje sonuçları;belli kriterler çerçevesinde gerçekleştirilen nitelikli proje çalışmalarıyla mümkün olabilmektedir. Bu bağlamda kursumuz,eTwinning projelerin pedagojik yönü,öğretim programı ile ilişkisi,işbirliği yönü,teknoloji […]
Bu Kursun İçeriği: STEAM Eğitimi Ön Anket STEAM Eğitim Yaklaşımı Nedir? STEAM Eğitim Yaklaşımı Neden Önem Kazandı? Bir STEAM Eğitimi Nasıl Planlanmalı STEAM Eğitimi Ders Planı Hazırlama STEAM Eğitimi Örnekleri STEAM Eğitimi Son Anket Kaynakça Kurs Öğretmeni Yıldız KANLIÖZ Yenişehir Belediyesi Bilim ve Sanat Merkezi – Sınıf Öğretmeni 2009 yılından bu yana […]
‘Erasmus+ Okullar Arası Değişim Ortaklıkları (KA229)’ adlı kursumuz, Erasmus+ programını merak eden fakat nereden başlayacağını bilemeyen öğretmenlerimizi yönlendirmek için yazılmıştır. Kurs süresince Erasmus+ Programı hakkında bilgi alacak, öğretmen olarak yararlanabileceğiniz programları inceleyecek ve okulunuzu sisteme nasıl kaydedeceğinizi göreceksiniz. Aynı zamanda Erasmus+ Proje Sonuçları Platformundan örnek projelere nasıl ulaşabileceğinizi izleyebileceksiniz. Yazarın kabul edilen ve uygulanıp nihayetlenen […]
Kursun amacı; zekâ oyunları ve zekâ çeşitlerinin genel olarak tanıtılması, eTwinning portalında zekâ oyunları projeleri yapmak isteyen yenilikçi öğretmenlerimize tanışma fırsatı sunulması, disiplinler arası yaklaşımla yapılan zekâ oyunları ders planlarının incelenip, yeni ders planları yapılmasına örnek oluşturulmasıdır.
Dışarıda lapa lapa kar yağarken sınıfta tüm öğrenciler yerlerine oturmuş, masasında kendilerine kitap okuyan öğretmenleri Bayan Yeşil’i sessizce dinliyorlardı. İnsanın içini ısıtan bu okuma etkinliğinde aslında birçok şey dışarıdan bakıldığı gibi değildi. Çocuklardan biri öğretmenin okuduğu o kitabın resimlerini deli gibi merak ediyordu. Bir diğeri, masaldaki kahramanın verdiği cevabı beğenmediğini düşünmüş ama bunu içinden söyleyebilmişti. […]
Bu kurs eTwinning Koordinatörlüğü görevine yeni başlamış veya il koordinatörlüğü görevine davam edip mesleki gelişimlerine katkıda bulunup, bilgilerini geliştirmek ve güncellemek isteyen eTwinning il koorninatörleri için MEB YEĞİTEK eTwinning Ulusal Destek Servisi Eğitim Uzmanı Ertan KOCABAŞ, MEB YEĞİTEK eTwinning Ulusal Destek Servis Etkinlik Yöneticisi ve İl Koordinatörleri Sorumlusu Hülya BAL ve içerik geliştime grubu üyesi […]
”Çok az insan yaratıcı olarak kabul edilir: Birkaç ressam, birkaç şair; milyonda bir kişi. Bu saçmalıktır. Her insan doğuştan yaratıcıdır. Çocukları izlersen görürsün. Bütün çocuklar yaratıcıdır.” Osho