Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu: SAMR Modeli

SAMR modeli, teknolojiyi eğitim ortamlarına entegre etmek amacıyla kullanılan yöntemlerden biridir. Amerikalı okul araştırmacısı Dr. Ruben R. Puentedura tarafından ortaya konulmuştur.Puentedura’nın bu modeli, öğretmenlerin derslerinde yenilik yapmak için kullanabilecekleri araçları tanımlayabilmeleri için gerekli görülmektedir. Bu kurs, herhangi bir teknolojik aracı dersine entegre etmek isteyen bir eğitimcinin karşılaştığı sorunları en aza indirmek ve öğrencilerin en üst […]

eTwinning Okulu Etiketi

eTwinning Okulu Etiketi ; eTwinning uygulamalarının okul politikalarını etkilemesi ve bu uygulamaların dikkate alınma şansını yükseltmek ,aynı okuldaki eTwinnerların,öğretmen ekiplerinin ve okul liderlerinin katılımlarını,işbirlikçi  ve özverili çalışmalarını  tanımak ve takdir etmek amacıyla başlamış bir uygulamadır. eTwinning Okulu etiketi ile ; yenilikçi öğretmenlerin projelerle bağ kurması; eTwinning faaliyetinin yaygınlaşması;idarecilerin de süreç içerisinde yer alması, okulların kendilerini […]

eTwinning TR Ambassadors

Bu kurs eTwinning Koordinatörlüğü görevine yeni başlamış veya il koordinatörlüğü görevine davam edip mesleki gelişimlerine katkıda bulunup, bilgilerini geliştirmek ve güncellemek isteyen eTwinning il koorninatörleri için MEB YEĞİTEK eTwinning Ulusal Destek Servisi Eğitim Uzmanı Ertan KOCABAŞ, MEB YEĞİTEK eTwinning Ulusal Destek Servis Etkinlik Yöneticisi ve İl Koordinatörleri Sorumlusu Hülya BAL ve  içerik geliştime grubu üyesi […]

Temel Arduino Eğitimi

Kursumuz; Arduino hakkında temel bilgi, sensörler ve shieldleri tanıma, Arduino IDE ve MBlock programlarını tanıma ve basit kodlama örnekleri ile temel oluşturacak bir kaç Arduino uygulamalarını içermektedir. Uygulamalı bir eğitim olduğundan kursumuzu tamamlayabilmek için Arduino UNO Başlangıç Seti gerekmektedir.Ayrıca temel bilgisayar ve internet kullanım becerisine gereksinim duyulmaktadır.Kodlama eğitimine yer verilmeyecektir, sadece uygulamalarda yer alan kodlar […]

Erasmus+ Okullar Arası Değişim Ortaklıkları (KA229)

‘Erasmus+ Okullar Arası Değişim Ortaklıkları (KA229)’ adlı  kursumuz, Erasmus+ programını merak eden fakat nereden başlayacağını bilemeyen öğretmenlerimizi yönlendirmek için yazılmıştır. Kurs  süresince Erasmus+ Programı hakkında bilgi alacak, öğretmen olarak yararlanabileceğiniz programları inceleyecek ve okulunuzu sisteme nasıl kaydedeceğinizi göreceksiniz. Aynı zamanda  Erasmus+ Proje Sonuçları Platformundan örnek projelere nasıl ulaşabileceğinizi izleyebileceksiniz. Yazarın kabul edilen  ve uygulanıp nihayetlenen  […]

eTwinning PROJELERİNDE AKTİF VE DİJİTAL VATANDAŞLIK

Hızla gelişen teknoloji dünyada akıl almaz bir değişime sebep olmaktadır. Geçen her saniye geleceğimiz için gelişmeler olmakta ve teknoloji bizlere her an yenilikler sunmaktadır . Kabul etmek gerekir ki bu bağlamda ele alındığında teknoloji muhteşem bir güçtür. Ancak  büyük güçler beraberinde büyük sorumluluklar getirmelidir aksi taktirde gücün kötüye kullanımı geleceğimiz açısından negatif sonuçlar doğuracaktır. İnsanların […]

SENARYO VE KODLAMA TEMELLİ VR İLE İÇERİK GELİŞTİRME

Günümüzün en dikkat çeken teknolojilerinden birisi olan Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) ile artık bizler de sınıf ortamında içerik geliştirerek, öğrencilerimize daha kaliteli ve eğlenceli eğitim imkanı sunabilmekteyiz. Bu kursta Senaryo yazım aşaması sonrası, kodlama yaparak sanal gerçeklik içerikleri oluşturmayı öğreneceğiz. Ancak bu kursa başlamadan önce Asaf Ekin YEŞİL öğretmenimizin eTwinning Projelerinde CoSpaces Edu Kullanımı kursunu […]

mBlock ile mBot Eğitimi

Bu kursun amacı katılımcıların mbot adlı eğitsel robot kitini kullanabilecek ve farklı ders etkinliklerine uyarlayabilecek bilgi birikimine sahip olmasıdır.
Kurs sonrasında katılımcılar:
1) mBlock adlı programlama aracının nasıl kullanıldığını,
2) mBot adlı robot kitinin nasıl kurulacağını ve programlanacağını
3) Farklı derslere uyarlanarak farklı etkinliklerin nasıl üretilebileceğini öğreneceklerdir.
Katılımcıların kursu başarıyla bitirip sertifika almaları için her bölümün sonunda yer alan sınavları geçmeleri gerekmektedir. Ayrıca mBot kullanarak hazırlanmış bir ders planı tasarlayarak paylaşmaları da beklenmektedir.

Kodlama ve Robotik Uygulamalarının Disiplinlerarası Kullanımı

Öğretmenler, kodlanabilir robotlar ile direkt kodlama eğitimi verebilir ya da bu robotları kodlamalar aracılığıyla müfredatlarına entegre edebilirler. Bu kursta kodlanabilir robotların çeşitli disiplinlere entegrasyonu hakkında bilgiler ve uygulama örnekleri sunularak çeşitli branşlardan öğretmenlere ilham olmak amaçlanmıştır.

TEKNOLOJİK PEDAGOJİK İÇERİK BİLGİSİ

Merhaba Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi eğitimine hoşgeldiniz. Bu eğitimde sizlere TPACK modelinden, ISTE standartlarından ve Bloom’un Taksonomisinden bahsedip, ardından Learning Designer ile ders planı hazırlama aşamalarını paylaşmak istiyorum. Biraz teori biraz uygulama şeklinde ilerleyecek olan eğitimin içerisinde örnek web 2.0 uygulamalarını da görebileceksiniz.   “Gerçek bir keşif yolculuğu yeni topraklara ulaşmak değil, eski olanı yeni […]

Etwinning Projelerinde Değerler Eğitimi ve STEM

STEM ve değerler eğitimi günümüz eğitim anlayışının en önemli unsurlarındandır. STEM ve değerler eğitiminin bir arada olduğu etkinlikler, öğrencilerin akademik gelişimlerinin yanında  kişilik gelişimlerine de katkı sağlar.  Bu kursun amacı öğretmenlerin  STEM ve değerler eğitimi konusunda bilgilenmesini sağlamak, iki yaklaşımın bir arada sunulduğu etkinlikler hazırlamak ve bu etkinlikleri eTwinning projelerine nasıl entegre edecekleri konusunda öğretmenlere […]

KALİTE ETİKETİ KRİTERLERİ NELERDİR VE NASIL ELDE EDİLİR?

Hepimiz yaptığımız eTwinning projelerinin kalite etiketleri ile ödüllendirilmesini isteriz. Peki ama neden bazı projeler bu etiketlere layık görülürken bazı projeler görülmemekte? Bu eğitimde kalite etiketi kriterlerini nelerdir ve biz projelerimizde bu kriterleri nasıl elde ederiz sorularına cevap bulacağız. Eğitimimiz İngilizce öğretmeni Deniz Şengül tarafından hazırlanmıştır.

FATİH projesinde eTwinning entegrasyonu

Bu kurs, FATİH(Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi ) projesinde eTwinning entegrasyonu ve EBA (Eğitim Bilişim AĞI) ile bu entegrasyonun nasıl sağlanacağını açıklamak amacıyla oluşturulmuştur. Kursumuzda hem Proje Tabanlı Öğrenmeyi hem de Senaryo Tabanlı Öğrenmeyi göreceksiniz. Proje tabanlı öğrenme ortamına uygun olan eTwinning platformunu FATİH ve EBA kullanılarak Senaryo Tabanlı Öğrenmeyle pekiştireceğiz. Desteklerinden dolayı Sayın Zehra […]

Okul Öncesi Diyalojik Okuma

Dışarıda lapa lapa kar yağarken sınıfta tüm öğrenciler yerlerine oturmuş, masasında kendilerine kitap okuyan öğretmenleri Bayan Yeşil’i sessizce dinliyorlardı.  İnsanın içini ısıtan bu okuma etkinliğinde aslında birçok şey dışarıdan bakıldığı gibi değildi. Çocuklardan biri öğretmenin okuduğu o kitabın resimlerini deli gibi merak ediyordu. Bir diğeri, masaldaki kahramanın verdiği cevabı beğenmediğini düşünmüş ama bunu içinden söyleyebilmişti. […]

Zeka Oyunlarının Müfredat Bağlantısı Ve Disiplinlerarası Kalıcı Öğrenmedeki Yeri

Kursun amacı; zekâ oyunları ve zekâ çeşitlerinin genel olarak tanıtılması, eTwinning portalında zekâ oyunları projeleri yapmak isteyen yenilikçi öğretmenlerimize tanışma fırsatı sunulması, disiplinler arası yaklaşımla yapılan zekâ oyunları ders planlarının incelenip, yeni ders planları yapılmasına örnek oluşturulmasıdır.      

Drone Teknolojisi ve Drone Kodlama

Drone’lar (Drone/Uçan Göz/Dron), uzaktan kumanda veya yazılımsal olarak yönetilen, yönlendirilebilen İnsansız Hava Araçlarıdır. Günümüzde İnsansız Hava Araçları sadece askerî amaçla değil aynı zamanda sivil alanlarda da yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Havadan video ve resim çekimlerinde, orman yangını gözlemlerinde, enerji hatlarının kontrolünde, çevre denetimleri ve haritacılık alanlarında İHA olarak adlandırılan araçlar yaygın olarak karşımıza çıkmaktadır. Drone’ların […]

STEAM Eğitimi Yaklaşımı

Bu Kursun İçeriği: STEAM Eğitimi Ön Anket STEAM Eğitim Yaklaşımı Nedir? STEAM Eğitim Yaklaşımı Neden Önem Kazandı? Bir STEAM Eğitimi Nasıl Planlanmalı STEAM Eğitimi Ders Planı Hazırlama STEAM Eğitimi Örnekleri STEAM Eğitimi Son Anket Kaynakça       Kurs Öğretmeni Yıldız KANLIÖZ Yenişehir Belediyesi Bilim ve Sanat Merkezi – Sınıf Öğretmeni 2009 yılından bu yana […]

Endüstri 4.0-Eğitim İlişkisi

Bu öğrenme etkinliği, 4. Sanayi devrimiyle birlikte büyük bir değişim ve dönüşüm yaşayan ve gittikçe dijitalleşen dünyada,bu gelişmeleri anlamak,gelişmelerin tarihsel sürecine kısaca göz atmak ve endüstrideki  üst düzey teknolojik gelişmelerin neler olduğunu ve  eğitim ilişkisini ele almaktadır. Bu kurs Gökhan ARIKAN ve Ünsal SAPER tarafından hazırlanmıştır.