eTwinning ve 2.0 Web Araçları

Bu Öğrenme Etkinliği amacı farklı Web 2.0 araçları ve uygulamaları keşfedip kullanmak ve eTwinning projelerinde uygulanabilirliğini değerlendirmektir. Etkinliğimizde 1 Kurs tanıtım modülü, 6 çalışma modülü ve 1 destek modülü olmak üzere toplam 8 modül bulunmaktadır. Modüller bir eTwinning projesinin planlama aşamasından, sonuç ve değerlendirme aşamasına kadar bir biri ile bağlantılı modüllerden oluşmaktadır. Her  modülde Modül başlığı içeriğine […]

İşbirlikçi Web Araçları

Eğitime Genel Bakış Bu eğitim eTwinning projesine yeni başlayan öğretmenler için hazırlanmıştır. Eğitim işbirlikçi web araçlarının tanıtımını ve kullanımını içermektedir. Bu kurs ile birlikte işbirlikçi web araçları hakkında bilgi sahibi olup eTwinning projelerinizde nasıl kullanabileceğinizi öğreneceksiniz. Bu kurs yaklaşık olarak 3 saatte tamamlanacak şekilde tasarlanmıştır. Katılımcıların durumlarına göre süre değişebilmektedir.

Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar 2019

Bu kurs öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak ve 21.yüzyıl eğitimimdeki yeni metot, pedagoji ve yaklaşımları konusunda öğretmenlerin bilgi ve yaklaşımlarını  güncellemek amacı ile oluşturulmuştur. Değişime hazır mısınız ? Eğitmen: Adil Tuğyan ” Bugünün Öğrencilerini Dünün Yöntem ve Araçları ile Eğitirsek, Yarınlarını Çalmış Oluruz .”

Eğitimde Mobil Uygulamalar

Mobil uygulamalar eğitimi içerisinde daha önce hiç mobil uygulama kullanmamış öğretmenlerimiz için tanıtım ve videolara, bazı uygulamaların ders planı örneklerine ulaşabileceksiniz. Bu uygulamalar dışında sizlerin kullandığı uygulamaları meslektaşlarınızla paylaşabileceğiniz bir öğrenme ve paylaşım ortamında bulunacaksınız. Kendine güvenli, değişimden korkmayan belki de amaçları içinde dünyada fark yaratmayı hedefleyen 21. yüzyıl öğretmeni ve öğrencileri için faydalı olabilecek uygulamaları […]

FCL – Geleceğin Sınıfını Tasarlama

Bu kursun amacı, eğitimde 21.yüzyılın temel beceri ve okur yazarlılıklarının gerektirdiği öğrenme alanlarını ve öğrenme pedagojilerini yeniden düşünerek, bu gereklilikleri okul ortamına uyarlayıp, öğrenme ve öğretme sürecinin esnek, dönüşüme  açık ve geliştirilebilir bir temel unsuru haline getirme konusunda yapılabilecek çalışmaları hedeflemektedir. Kurs FCL Türkiye tarafından yürütülmektedir. ” Bugünün bireylerine dünün araç ve yöntemleri ile öğretirsek […]

Artırılmış Gerçeklik

Artırılmış gerçeklik sınıfta oldukça potansiyeli olan yeni teknolojilerdir. Uygulamaların, gerçek fiziksel ortamları çeşitli ses, resim, video vb. dijital ortamlarla zenginleştirilmesine olanak sağlaması biz eğitimciler için güzel bir eğitim aracı olarak kullanılmasını sağlıyor. Bu kurs artırılmış gerçeklik nedir?, eğitimde örnek uygulamalar, içeriklerinizi zenginleştirebileceğiniz mobil uygulamalar ve QR Kodlar olarak birbirinin devamı olan 4 modülden oluşmaktadır. Ara […]

Eğitimde Microsoft Araçları

Bu kurs Microsoft araçlarını etkili kullanabilmek için pratik ve kolay açıklamaları ve kullanım şekillerini hedeflemektedir. Kursumuz aynı zamanda  Microsoft araçlarının mobil araçlar ve bilgisayardan eğitim ve mesleki gelişim, üretkenlik ve zaman yönetimi konusunda faydalı bilgiler içermektedir. ” Etkili bir öğrenme zamansızdır ve her yerde gerçekleşebilir fakat içinde bulunduğu çağın araçları ile her zaman daha fazla […]

e-Twinning Projelerinde Özgür Yazılım / Açık Kaynak Kodlu Eğitim Araçlarının Kullanımı (Temel Seviye)

Eğitime Genel Bakış Bu eğitim en az temel seviye bilgisayar bilgisi bulunan öğretmenler için hazırlanmıştır. Eğitimde Özgür Yazılım Felsefesi, Açık Kaynak Kodlu Yazılımlar, Açık kaynak kodlu işletim sistemlerinin tanıtımı ve özgür ve açık kaynak kodlu eğitim yazılımlarının uygulamaları hakkında temel seviye bilgi bulunmaktadır. Eğitimin amacı eTwinning projelerinde Özgür Yazılım ve Açık Kaynak Kodlu Yazılım kullanma […]

eTwinning’in Teknopedagojik 100’ü

Kursun Amacı Avrupa’da okullar için oluşturulmuş ağ olan eTwinning’in öğretmenlere,öğrencilere ve okullara  sunduğu eğitim fırsatları çerçevesinde ülkemizde her yıl artan sayıda eTwinning projesi yapılmaktadır.Yürütülen eTwinning projelerinin öğretmen ve öğrenci üzerinde bırakacağı olumlu etki ve sürdürülebilir proje sonuçları;belli kriterler çerçevesinde gerçekleştirilen nitelikli proje çalışmalarıyla mümkün olabilmektedir. Bu bağlamda kursumuz,eTwinning projelerin pedagojik yönü,öğretim programı ile ilişkisi,işbirliği yönü,teknoloji […]

Temel Arduino Eğitimi

Kursumuz; Arduino hakkında temel bilgi, sensörler ve shieldleri tanıma, Arduino IDE ve MBlock programlarını tanıma ve basit kodlama örnekleri ile temel oluşturacak bir kaç Arduino uygulamalarını içermektedir. Uygulamalı bir eğitim olduğundan kursumuzu tamamlayabilmek için Arduino UNO Başlangıç Seti gerekmektedir.Ayrıca temel bilgisayar ve internet kullanım becerisine gereksinim duyulmaktadır.Kodlama eğitimine yer verilmeyecektir, sadece uygulamalarda yer alan kodlar […]

Web Konferans Programı: Zoom

ZOOM, doküman ve ekran paylaşımı ile birlikte kamera görüntüsünü bir araya getirerek kayıt yapabilen ücretsiz video konferans programıdır. ZOOM; telefon, tablet vb cihaz ve platformlarda video, ses ve ekran paylaşımı deneyimi sunar. Zoom Meeting sistemine üyelik ücretsizdir. Herhangi bir e-posta (Google / Facebook ) hesabınızla hemen üye olabilirsiniz. Ramazan KAYA / Soru ve önerileriniz için eTwinning Live […]

STEAM Eğitimi Yaklaşımı

Bu Kursun İçeriği: STEAM Eğitimi Ön Anket STEAM Eğitim Yaklaşımı Nedir? STEAM Eğitim Yaklaşımı Neden Önem Kazandı? Bir STEAM Eğitimi Nasıl Planlanmalı STEAM Eğitimi Ders Planı Hazırlama STEAM Eğitimi Örnekleri STEAM Eğitimi Son Anket Kaynakça       Kurs Öğretmeni Yıldız KANLIÖZ Yenişehir Belediyesi Bilim ve Sanat Merkezi – Sınıf Öğretmeni 2009 yılından bu yana […]

SENARYO VE KODLAMA TEMELLİ VR İLE İÇERİK GELİŞTİRME

Günümüzün en dikkat çeken teknolojilerinden birisi olan Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) ile artık bizler de sınıf ortamında içerik geliştirerek, öğrencilerimize daha kaliteli ve eğlenceli eğitim imkanı sunabilmekteyiz. Bu kursta Senaryo yazım aşaması sonrası, kodlama yaparak sanal gerçeklik içerikleri oluşturmayı öğreneceğiz. Ancak bu kursa başlamadan önce Asaf Ekin YEŞİL öğretmenimizin eTwinning Projelerinde CoSpaces Edu Kullanımı kursunu […]

Web Konferans Programı: Adobe Connect

Online eğitimin yaygınlaştığı günümüzde öğrencilerinizle ve arkadaşlarınızla anlık ve interaktif görüşmelere yapabileceğiniz çeşitli uygulamalar ve programlar mevcuttur.  Adobe Connect sanal sınıfı, hızlı eğitim için çözümler sunar ve neredeyse her yerden, hemen her cihazdan erişilebilir. 1 Temmuz 2020 tarihine kadar 25 kullanıcı ile sınırlı ve ücretsiz olarak kullanabileceğiniz uygulamaya dair detayları kursumuzda bulabilirsiniz. Ramazan KAYA / Soru […]

Google Classroom

“Sınıf ortamında veya okul dışında, her zaman yanınızda! Birbiriyle mükemmel bir etkileşim halinde çalışabilen uygulamaların ve araçların dünyası! Çevrimiçi çalışma, ödev ve projelerin yürütüldüğü ve tüm bunlara ücretsiz olarak ulaşabileceğiniz etkileyici bir sistem!” “Google eğitim araçları 1- Google Classroom” size ve öğrencilerinize çevrimiçi çalışma deneyimini sunuyor. Kursumuzda organize bir sınıf oluşturmanıza yardımcı olacak herşeyi bulabileceksiniz. […]

TEKNOLOJİK PEDAGOJİK İÇERİK BİLGİSİ

Merhaba Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi eğitimine hoşgeldiniz. Bu eğitimde sizlere TPACK modelinden, ISTE standartlarından ve Bloom’un Taksonomisinden bahsedip, ardından Learning Designer ile ders planı hazırlama aşamalarını paylaşmak istiyorum. Biraz teori biraz uygulama şeklinde ilerleyecek olan eğitimin içerisinde örnek web 2.0 uygulamalarını da görebileceksiniz.   “Gerçek bir keşif yolculuğu yeni topraklara ulaşmak değil, eski olanı yeni […]

Çevrim İçi Değerlendirme Araçlarının Uzaktan Eğitimde Kullanımı

Ülkemizde Covid-19 sonrası eğitime ara verilmesi ile birlikte öğrencilerin eğitim ve öğrenim süreçlerinden kopmamaları için uzaktan eğitim sürecine geçilmiştir. İlkokul, ortaokul ve lise öğrencileri Milli Eğitim Bakanlığının Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve televizyon kanalı EBA TV üzerinden derslere katılmaktadır. Öğretmenler de EBA sistemi üzerinden öğrencilerini ödevlendirerek, canlı dersler ile konu anlatımı, soru çözümü yaparak bu […]

“Kodu Game Lab” Kursu

Microsoft tarafından geliştirilmiş, 3 boyutlu ortamda 3 boyutlu karakterler kullanılarak oyun yapmayı ve programlamayı amaçlayan bir platformdur. MBlock ve Scratch  gibi blok tabanlı görsel programlama kullanılır. Kodu Game Lab , çocukların blok tabanlı basit görsel programlama diliyle ‘oyun’ geliştirebildikleri, oynayabildikleri ve yaptıkları oyunları arkadaşlarıyla paylaşabildikleri bir yazılımdır. Kodu Game Lab oyun oynayarak, oyun programlamaya imkan sunar. […]