3-Ortak Okullar Arası İletişim ve Bilgi Alışverişi

Speaker Intro Presentation (copy) on Biteable.

 

Resim1

 

Pek çok eTwinning projesi iletişim ve bilgilerin paylaşımı için öğrenciler ve öğretmenler arası alışveriş süreci geliştirir. Bu kriter proje konuları kapsamında her sınıf tarafından yapılan öğretmenlerin öğrenciler için ve öğrencilere dönük iletişimsel etkinliklerinin kalitesini değerlendirir. Bu iletişim hem bireysel hem de küçük gruplar halinde olabilir ve öğrencileri okumaya, dinlemeye ve ortakların çalışmalarına bakmaya teşvik eden oylama ve quizleri içerebilir. Örneğin; yapılan yorumlar, forumların kullanılışı, öğrencilerin twinspace’de aktif olması iletişimin olduğunu gösterir. 

Projenizin puanlaması aşağıdaki niteliklere sahip olmasına göre değerlendirilir:

 0. Öğrenciler ve öğretmenler arasındaki iletişime dair kanıt bulunmamaktadır. Örneğin twinspace de ya da benzer iletişimsel alanlarda öğrenci bulunmaması, sadece öğretmen çalışmaları, öğrencilere dönük olumlu etki olmaması gibi. 
 1. Öğrencilerden sınırlı bir şekilde iletişim kurmaları istenmiştir, basit bir şekilde mail değiş tokuşu gibi (proje etkinliğinden çok uygulama etkinliği). Basit mektup arkadaşlığı (getting to know you projesi gibi), Twinspace de ya da benzer iletişimsel alanlarda hiç öğrenci olmaması ya da çok az olması; öğretmenlerin öğrenci çalışmalarını yüklemeleri, final çıktısının olmaması. 
 2.Öğrencilerin yaptığı ürünler ve paylaşımları çok azdır. Öğretmenler, öğrencilerin gerçekten paylaşım yaptığı çok az ya da hiç etkinlik oluşturmamıştır. Ortak okullar çoğunlukla ayrı ayrı çalışmıştır, ortak öğretmenler arasında konular üzerinde çok az koordinasyon vardır, final çıktısı planlanmamıştır. 
 3. Öğrenciler gerçekten ürünlerini paylaşmışlardır ve ortaklar arası alış verişi zenginleştirmişlerdir, çünkü öğretmenler öğrenciler ve onların çalışmalarının etkileşimini sağlayacak özel etkinlikler geliştirmişlerdir. Ortaklar tarafından gerçekleştirilen çalışmalar aynı yönergeler ve aynı konular bağlamında yapılmıştır bu sayede öğrenciler ortaklarının neler yarattıkları ve nasıl tepki verecekleri konusunda meraklı olacaklardır. paylaşılan konular (öğretmen tarafından belirlenen), paylaşılmış ortak bir final ürünün olmaması, Twinspace de ya da benzer iletişimsel alanlarda ortak öğrenci çalışmalarının yüklenmiş olması. 
 4. Bilgiyi paylaşmanın açıkça belirlenmiş amaçları olmalıdır: Karşılaştırma, bilgiyi geliştirme, öğrencilerin ufuklarını genişletme. Bu amaçlara özellikle öğretmenler tarafından geliştirilen ve öğrenciler tarafından uygulanan pedagojik süreçler sonucunda ulaşılmalıdır. Öğrenciler arası iletişimin öğretmenler için net bir amacı olmalıdır (öğrenci köşesinin, Twinspacedeki forumların ya da video konferans gibi araçların etkili kullanımı). Paylaşılmış çalışmalar, ortak konu, konular üzerinde öğrencilerin tartışmaları; düzenlenmiş ama paylaşılmamış final ürünü, eğer bir işbirlikçi bir final ürünü yoksa öğrencilerin final çalışmalarının iyi düzenlenmiş bir Twinspacede ya da iletişimsel başka bir alanda paylaşılması 
 5. Önceki 4 maddeye ek olarak öğretmenler bilgi paylaşımını ve alış verişini öğrenciler arası işbirlikçi çalışmanın ilk adımı olarak geliştirir. Paylaşılmış çalışmalar, ortak konu, konular üzerinde öğrencilerin tartışmaları, final ürünü.