4- Uygulama Zamanı

Bu modülde, açmış olduğunuz CoSpaces Edu hesabınız üzerinde çeşitli uygulamalar gerçekleştirmeniz beklenmektedir:

1-Hesaba giriş ve çalışma alanı açma,

2-Menüleri ve araç kutusunu tanıma,

3-Ortama obje ekleme, düzenleme, kodlama ile hareketlendirme ve yapı inşa etme,

4-Çalışmaları kaydetme, izleme ve paylaşma,

5- Sisteme öğrenci ekleme ve görevlendirme.

Bir yanda bu sayfa açıkken diğer yanda CoSpaces Edu sayfanız hazır bir şekilde modüle başlayabilirsiniz. Aşağıda sırasıyla sizlere verilecek olan direktifler aynı zamanda video üzerinden de daha kolay anlamanız açısından görselleştirilmiştir.

Hazırsanız şimdi uygulama zamanı!

Direktifler

1- Hesabınıza giriş yaptıktan sonra “My Spaces” menüsünü tıklayın ve “Create Space” i tıklayarak ortamınıza giriş yapın.

2- Sayfanın sol alt kısmında yer alan “Environment” kısmından bir mekan seçin. (İsterseniz kendi çekmiş olduğunuz ya da internetten bulabileceğiniz 360 derece fotoğrafları da kullanabilirsiniz.) Ortada bulunan kamera ortamda olup biteni göstereceği için obje yerleştirmelerinde kameranın bulunduğu yeri dikkate almalısınız. İster kameraya göre obje koyun isterseniz tüm işleriniz bitince kamerayı istediğiniz yere istediğiniz açıyla koyun.

3-  Ekranın sol alt kısmında yer alan “Library” kısmından “Characters“, ardından “Casual Girl” tutup ortamınızda durmasını istediğiniz yere bırakın. Ortama koyduğunuz karakterin yönünü ve boyunu istediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz. Kız çift tıklayıp çıkan sayfada “Animation” kısmından seçim yapabilirsiniz. Yanlışlıkla koyduğunuz ya da silmek istediğiniz herhangi bir objeyi tıklayıp klavyenizdeki Delete tuşuna basarak silebilirsiniz.

4- Ekranın sol alt kısmında yer alan “Library” kısmından “Animals“, ardından “Blackbird” tutup ortamınızda durmasını istediğiniz yere bırakın. Ortama koyduğunuz şeylerin yönünü ve boyunu istediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz. Kuşu çift tıklayarak “Animation“, ardından “Flying” seçin. Tekrar, kuşu çift tıklayarak açılan sayfada “Name” kısmını tıklayın ve “Use in CoBlocks” kısmını aktif hale getirin. Bu şekilde kuşu kodlama yardımı ile hareket ettirebileceksiniz.

6- Ekranın sağ üst köşesinde yer alan “Code” kısmını tıklayın. Kodlama seçeneklerinden “CoBlocks” olanı seçin. Transform kısmından “Move” ile başlayan kodlama aracını sağ tarafa çekip bırakın. Boşlukları “3 metre” ve “3 saniye” olacak şekilde ayarlayın. Sağ üst köşede yer alan “Play” tıkladığınızda ortamınızda yapmış olduğunuz işlemler oynamaya başlayacaktır.

7- Kızı çift tıklayarak “Name” kısmından “Use in CoBlocks” kısmını aktif hale getirin. Sağ üstte yer alan “Code” kısmını tıklayıp “Action” bölümünden  içinde “say” geçen bloğu daha önce kuş için yaptığınız bloğun altına ekleyin ve boşluğa “Nereye gidiyorsun?” yazın. Ardından sağ üstte yer alan “Play” tuşuna basarak yaptığınız işlemi oynatın.

8- Ekranın sol alt kısmında yer alan “Library” kısmında “Building” bölümünde yer alan”Brick Wall“u tutup ortamınıza atın. Objenin etrafındaki oklar yardımı ile onu uzatıp kısaltabilir, yerini ve açısını değiştirebilirsiniz. Şimdi bu objeyi kullanarak üstü açık ve girişi olan bir yapı oluşturun. ( Özellikle bir yapı inşa ederken aynı materyali kullanacaksanız tekrar tekrar sürükle bırak yerine kullandığınız materyali çift tıklayıp “Duplicate” diyerek çoğaltabilirsiniz.)

9- Şimdi yapmış olduğunuz yapıyı bir galeriye dönüştürelim. Bunun için kendi materyallerinizi de kullanabilirsiniz ya da ekranın sol alt kısmında yer alan “Upload” kısmında “Web search” kısmına yazarak da materyal bulabilirsiniz. Yapınızı, istediğiniz bir sanatçının resim galerisine çevirmek için 3 adet resim bulun ve galerinizde sergileyin. Seçmiş olduğunuz resmi tutup ortamınıza bırakın. Daha sonra resmi çift tıklayıp açılan pencereden “Attach” tıklayıp ekranda beliren mavi noktalardan uygun olanı tıklayın. Resminiz o nokta üzerine eklenmiş olacaktır.

10- Ekranın sol üst kısmında Home seçeneğinin altında beyaz bir çıkıntı olduğunu göreceksiniz. Onu tıkladığınızda mevcut alanınız görünecektir. O alanın altında yer alan 3 noktayı tıklayıp “Duplicate” seçerek yaptığınız işi kopyalayabilir ve yeni sahneler oluşturabilirsiniz.

11- Sol üst köşede yer alan Home seçeneğine tıklayıp ana menüye geçiniz. Solda yer alan “My Spaces” bölümünden yapmış olduğunuz çalışmanın altında yer alan üç noktayı tıklayın ve “Use as assignment” seçin. Bu şekilde yapmış olduğunuz çalışmayı öğrencilerin kullanımına da açmış oluyorsunuz.

12- Sol üst köşede yer alan Home seçeneğine tıklayıp ana menüye geçiniz. Solda yer alan “My Classes” bölümünden “Create Class” seçeneğini tıklayınız. Açılan pencerede sınıfınıza bir isim veriniz. Ardından açılacak olan sayfadaki kod ile öğrencileriniz açmış olduğunuz sınıfa kayıt olup çalışmalarına başlayabilirler.

ÖNEMLİ NOT: Yapmış olduğumuz bu işlemler Pro değil Basic hesap bünyesinde olduğundan bazı çalışmalara (alan arşivi, kodlama alternatifleri, fizik özellikleri gibi) izin verilmemektedir.