3- CoSpaces Edu’yu hangi alanlarda kullanabilirim?

1) STEM & Kodlama

CoSpaces Edu, STEM uygulamalarını ve soyut fizik kurallarını görselleştirme ve hatta deneme ortamları sunmaktadır. Bu ortamları yaratırken ister Scratch tarzı nispeten daha kolay olan kodlama türünden isterseniz daha komlpeks haliyle JavaScript ve TypeScript’den de faydalanabilirsiniz.

Aşağıdaki videoda yer alan örnek; öğrencilerin, Newton’ın hareket yasaları (bir cisim üzerine etki eden kuvvetler ve cismin hareketi arasındaki ilişkileri ortaya koyan üç yasa) üzerine deney yapabilecekleri bir ortam sunmaktadır.

 

2) Sosyal Bilimler

CoSpaces Edu, metin ekleme ve görüntü ekleme gibi çeşitli oluşturma araçlarıyla görsel sınıf sunumları ve infografikler oluşturmak için basit bir platform olarak kullanılabilir. CoSpaces ile sunum yapmak, öğrencilerin katılımını arttırmak ve daha çocukları motive etmek için sıra dışı bir yöntem olarak kullanılabilir.

Aşağıdaki videoda yer alan örnek; ABD başkanları hakkında bilgiler içeren tarih derslerinde kullanıma dönük bir uygulamadır.

 

3) Dil ve Edebiyat

Sanal sergiler ya da hikaye ortamları, kelime öğreniminden metin yazmaya  kadar pek çok konuya ve ders planına kolayca uyarlanabilir. Daha eğlenceli bir ortam için öğrencilere bunları VR’de nasıl keşfedebileceklerini gösterebilirsiniz.

Aşağıdaki videoda yer alan örnek ile öğrenciler, hikayenin öncesini ve sonrasını tahmin edebilecekleri gibi sadece görsel sunulan bu hikayenin metnini de yazabilirler.

 

4) Maker

CoSpaces Edu, kodlama ve fizik kuralları kullanarak çeşitli ortamlar ve hatta oyunlar bile oluşturmayı mümkün kılmaktadır.

Jenga oyunundan esinlenen aşağıdaki örnekte görüldüğü gibi kodlamalar ile çeşitli oyunları yapmak da mümkündür.