Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu: SAMR Modeli

SAMR modeli, teknolojiyi eğitim ortamlarına entegre etmek amacıyla kullanılan yöntemlerden biridir. Amerikalı okul araştırmacısı Dr. Ruben R. Puentedura tarafından ortaya konulmuştur.Puentedura’nın bu modeli, öğretmenlerin derslerinde yenilik yapmak için kullanabilecekleri araçları tanımlayabilmeleri için gerekli görülmektedir. Bu kurs, herhangi bir teknolojik aracı dersine entegre etmek isteyen bir eğitimcinin karşılaştığı sorunları en aza indirmek ve öğrencilerin en üst […]

eTwinning Projelerinde Özgür Yazılım / Açık Kaynak Kodlu Eğitim Araçlarının Kullanımı (Temel Seviye)

Eğitime Genel Bakış Bu eğitim en az temel seviye bilgisayar bilgisi bulunan öğretmenler için hazırlanmıştır. Eğitimde Özgür Yazılım Felsefesi, Açık Kaynak Kodlu Yazılımlar, Açık kaynak kodlu işletim sistemlerinin tanıtımı ve özgür ve açık kaynak kodlu eğitim yazılımlarının uygulamaları hakkında temel seviye bilgi bulunmaktadır. Eğitimin amacı eTwinning projelerinde Özgür Yazılım ve Açık Kaynak Kodlu Yazılım kullanma […]

FATİH projesinde eTwinning entegrasyonu

Bu kurs, FATİH(Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi ) projesinde eTwinning entegrasyonu ve EBA (Eğitim Bilişim AĞI) ile bu entegrasyonun nasıl sağlanacağını açıklamak amacıyla oluşturulmuştur. Kursumuzda hem Proje Tabanlı Öğrenmeyi hem de Senaryo Tabanlı Öğrenmeyi göreceksiniz. Proje tabanlı öğrenme ortamına uygun olan eTwinning platformunu FATİH ve EBA kullanılarak Senaryo Tabanlı Öğrenmeyle pekiştireceğiz. Desteklerinden dolayı Sayın Zehra […]

“Kodu Game Lab” Kursu

Microsoft tarafından geliştirilmiş, 3 boyutlu ortamda 3 boyutlu karakterler kullanılarak oyun yapmayı ve programlamayı amaçlayan bir platformdur. MBlock ve Scratch  gibi blok tabanlı görsel programlama kullanılır. Kodu Game Lab , çocukların blok tabanlı basit görsel programlama diliyle ‘oyun’ geliştirebildikleri, oynayabildikleri ve yaptıkları oyunları arkadaşlarıyla paylaşabildikleri bir yazılımdır. Kodu Game Lab oyun oynayarak, oyun programlamaya imkan sunar. […]

Augmented Reality

Augment reality is a new technology which has a great potential in the classroom. Applications provide opportunities to enrich the actual physical environment with digital environment tools such as audio, image, video, etc. And this make the AR technology a useful training tool for educators. This course consist of four main chapters containg what an […]

Eğitimde Micro:bit

BBC micro:bit, yazılım ve donanımın birlikte nasıl çalıştığını tanımanızı sağlayan cep boyutunda bir bilgisayardır. LED ışıklı ekranı, butonları, sensörleri bulunan, programlayabileceğiniz ve fiziksel olarak etkileşime girebileceğiniz birçok giriş/çıkış özelliğine sahiptir. Bu kursta micro:bit kartın genel kullanımı ile farklı proje örneklerine yer verilerek, hem kart üzerinde bulunan sensörlerin kullanımı, hem de harici bileşenler eklenerek devre kurulumu ve kodları […]