Teknolojinin yabancı dil eğitiminde kullanılmasının öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeleri, özellikle de anadili İngilizce olan kişilerden başta olmak üzere çeşitli kaynaklardan yabancı dili duyup, bu dile maruz kalmaları açısından oldukça etkilidir. Çocuklar için zaten ilgi duydukları bir araçla yeni bir dili keşfetmeleri hem istekleri hem de ilgilerine yönelik olduğundan doğru materyal ve kaynaklar kulanıldığında fayda gösterecektir.
Teknoloji kullanımında öğretmenlerin dikkat etmesi gereken noktalar ise çocukların yaşına, gelişim seviyesine ve dil seviyelerine uygun materyal ve araçlarının seçilmesi, teknoloji kullanılarak yapılacak etkinliklerin öğrenme çıktılarına uygun planlanması, bu etkinliklerin uygulamaya yönelik ve aktif öğrenme ilkeleri çerçevesinde yapılandırılmasıdır. Örneğin, eğitimde sıklıkla kullanılan videoları kullanırken çeşitli tekniklerden yararlanılabilir: videoyu durdurup bir sonraki karede ne olacağını tahmin ettirerek öğrencilerin hem ilgisini hem de merakını uyandırmak, aynı şekilde ekranın yarısını kapatıp diğer yarısında ne olduğuna dair tahminler yaptırmak, videoyu sessiz izletip burada ne konuşuluyor diyerek ikili diyalogları canlandırmak, öğrencilere videoda geçen eylemleri verip bunları videodaki akışa göre sıraya koymalarını istemek ya da öğrencilere videoda geçen olaylarla ilgili cümleler verip ilgili olayı gördüklerinde parmak kaldırmalarını istemek gibi.
Bu kursumuzda sizlerle birlikte hibrit öğrenme ortamlarında öğrencilerinize nasıl hitap edebileceiğinizi ve nasıl daha etkili dersler planlayabilieceğinizi göstermeyi amaçlıyoruz.