İnternet Güvenliği ve eTwinning Etiği

Tanım Eğitime Genel Bakış : Güvenli İnternet ve eTwinning etiği hakkında temel bilgileri içermektedir.Güvenli Eğitim programı,Güvenli İnternet günü,eTwinning de Bilgi Güvenliği, e-güvenlik ve eTwinning etiği gibi başlıkları  hakkında ip uçları bulabilirsiniz. Öğrenme Etkinliği;  eTwinning Adana İl Koordinatörü ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmeni, Burcu Yüksek tarafından hazırlanmıştır.

eSafety Label Hakkında Her Şey

Okullar için Avrupa çapında bir akreditasyon ve destek hizmeti olan eSafety Label, eğitim ve öğrenim deneyiminin bir parçası olarak çevrimiçi teknolojiye güvenli erişim için güvenli ve zenginleştirici bir ortam sağlamayı hedefliyor. Öğretmenler, okul müdürleri ve bilişim yöneticileri için önemli bir politika oluşturma merkezi olan eSafety Label, okulların kendi çevrim içi güvenliğini değerlendirmeleri, iyileştirmeleri, güçlendirmeleri için […]

eTwinning ve 2.0 Web Araçları

Bu Öğrenme Etkinliği amacı farklı Web 2.0 araçları ve uygulamaları keşfedip kullanmak ve eTwinning projelerinde uygulanabilirliğini değerlendirmektir. Etkinliğimizde 1 Kurs tanıtım modülü, 6 çalışma modülü ve 1 destek modülü olmak üzere toplam 8 modül bulunmaktadır. Modüller bir eTwinning projesinin planlama aşamasından, sonuç ve değerlendirme aşamasına kadar bir biri ile bağlantılı modüllerden oluşmaktadır. Her  modülde Modül başlığı içeriğine […]

Code.org ile Kodlama’ya İlk Adım

Kodlama eğitimi gitgide önem kazanan bir konudur. Özellikle küçük yaştan itibaren bu eğitimin verilmesi gerektiği savunulmaktadır. Bu yıl itibariyle ülkemizde ilkokul müfredatına da dahil edilmiştir. Bu yüzden Kodlamaya ilk adımın doğru bir şekilde atılması gerekmektedir. “Kodlama”yı oyunla öğretmeyi hedefleyen Code.org sitesi; her yaşa ve seviyeye uygun kursların ve ders planlarının bulunması, ücretsiz ve Türkçe dil […]

Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar 2019

Bu kurs öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak ve 21.yüzyıl eğitimimdeki yeni metot, pedagoji ve yaklaşımları konusunda öğretmenlerin bilgi ve yaklaşımlarını  güncellemek amacı ile oluşturulmuştur. Değişime hazır mısınız ? Eğitmen: Adil Tuğyan ” Bugünün Öğrencilerini Dünün Yöntem ve Araçları ile Eğitirsek, Yarınlarını Çalmış Oluruz .”

Eğitimde Mobil Uygulamalar

Mobil uygulamalar eğitimi içerisinde daha önce hiç mobil uygulama kullanmamış öğretmenlerimiz için tanıtım ve videolara,  uygulamaların ders planı örneklerine ulaşabileceksiniz. Bu uygulamalar dışında sizlerin kullandığı uygulamaları meslektaşlarınızla paylaşabileceğiniz bir öğrenme ve paylaşım ortamında bulunacaksınız. Kendine güvenli, değişimden korkmayan belki de amaçları içinde dünyada fark yaratmayı hedefleyen 21. yüzyıl öğretmeni ve öğrencileri için faydalı olabilecek uygulamaları […]

FCL – Geleceğin Sınıfını Tasarlama

Bu kursun amacı, eğitimde 21.yüzyılın temel beceri ve okur yazarlılıklarının gerektirdiği öğrenme alanlarını ve öğrenme pedagojilerini yeniden düşünerek, bu gereklilikleri okul ortamına uyarlayıp, öğrenme ve öğretme sürecinin esnek, dönüşüme  açık ve geliştirilebilir bir temel unsuru haline getirme konusunda yapılabilecek çalışmaları hedeflemektedir. Kurs FCL Türkiye tarafından yürütülmektedir. ” Bugünün bireylerine dünün araç ve yöntemleri ile öğretirsek […]

Artırılmış Gerçeklik

Artırılmış gerçeklik (AR), gerçek dünya ortamında bilgisayar tabanlı sanal bilgilerin üstüne eklenmesini sağlayan bir teknolojidir. Eğitimde AR, öğrencilere daha interaktif ve bağlamsal bir öğrenme deneyimi sunarak öğrenme sürecini daha verimli hale getirebilir ve sınıfta oldukça potansiyeli olan yeni teknolojilerdir. Uygulamaların, gerçek fiziksel ortamları çeşitli ses, resim, video vb. dijital ortamlarla zenginleştirilmesine olanak sağlaması biz eğitimciler […]

Web 2.0 Araçları ile Yaratıcı Yazma Çalışmaları

Bu kursta yaratıcı yazma çalışmalarının kapsamı ve web 2.0 araçları ile yaratıcı yazma çalışmasının nasıl ele alınacağı konusu üzerinde durulacaktır.     Kurs Öğretmeni Yıldız KANLIÖZ Yenişehir Belediyesi Bilim ve Sanat Merkezi – Sınıf Öğretmeni/Mersin Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Eğitici Eğitmeni, Scientix Temsilcisi, STEM Eğitici Eğitmenidir. Kodlama, Robotik, 3D Tasarım ve STEAM Eğitimi vermektedir.

eTwinning Teknoloji Tabanlı Eğitim Metotları

Bu kurs öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak ve 21.yüzyıl eğitimimdeki yeni metot, pedagoji ve yaklaşımları konusunda öğretmenleri bilgilendirmek üzere MEB FATİH Projesi, ve Türkiye eTwinning Ulusal Destek Servisinin katkıları ile hazırlanmıştır. Kursumuzda AraştırmaTabanlı Öğrenme, Flip Öğrenme, ,Proje Tabanlı Öğrenme, Biçimlendirici Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Öğrenme konularını teknoloji entegrasyonu ile işlenecektir. Eğitmen: Adil Tuğyan ” Bugünün Öğrencilerini […]

EBA FATİH eTwinning Entegrasyonu

Bu kurs, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulanan eğitim ve öğretimde teknoloji kullanımını teşvik etmek ve yaygınlaştırmak için ülke genelinde okulların Etkileşimli Tahta ve Tabletleri kapsayan FATİH projesi ve  Milli Eğitim Bakanlığı tarafından oluşturulan, eğitim ve  öğretimi dijital eğitim materyalleri ile destekleyen işbirlikçi, interaktif online içerik oluşturma ve paylaşma platformu EBA ve aynı zamanda Avrupa Okul Ağı tarafından […]

eTwinning Örnek Proje Aktiviteleri

eTwinning katılımcı okullara bilgisayar teknolojilerinin pedogojik kullanımı ile kapılarınızı Avrupa’ya açan eğitsel projeler yaratma özgürlüğü verir. Tüm yaş gruplarında dijital etkinlikleri teşvik eden işbirlikçi okul aktivitelerine olanak tanımaktadır. Bu kurs hangi branşta çalışıyor olursanız olun kendi projelerinize uyarlayabileceğiniz daha önce uygulanmış birtakım örnek etkinlikler ve araçlar tanıtmaktadır. Mobil araçlardan da yararlanarak öğrencilerinizle beraber tasarlayacağınız eğlenceli […]

Yeni Yüzü ve Pedagojik Yönüyle Twinspace

Kursun Amacı:Ülkemizde her geçen sene  artan sayıda eTwinning projesi yapılmaktadır ve projelerin yürütme alanı olarak tanımlayabileceğimiz  uluslararası çevrimiçi sınıf olan Twinspace’in doğru ve etkili kullanımı ve çalışmaların bu alanda sunumu projenin kalitesi anlamında önem arzetmektedir.Bu bağlamda, Twinspace’in etkili kullanımı ile ilgili temel bilgiler, ipucları ve iyi uygulama örnekleri içeren bu kurs proje yürüten öğretmenlerimize  eTwinning […]

@Eğitim.21

Bu Mooc öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak ve 21.yüzyıl eğitimimdeki yeni metot, pedagoji ve yaklaşımları konusunda öğretmenleri bilgilendirmek üzere MEB FATİH Projesi,  ve Türkiye eTwinning Ulusal Destek Servisinin katkıları ile hazırlanmıştır. Mooc içeriğinde  İletişim, Yaratıcı Düşünme, Biçimlendirici Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Öğrenme konularını teknoloji entegrasyonu ile işlenecektir.  Eğitmen: Adil Tuğyan ” Öğrencinin öğrenmesine en büyük etki, […]

KALİTE ETİKETİ KRİTERLERİ NELERDİR VE NASIL ELDE EDİLİR?

Hepimiz yaptığımız eTwinning projelerinin kalite etiketleri ile ödüllendirilmesini isteriz. Peki ama neden bazı projeler bu etiketlere layık görülürken bazı projeler görülmemekte? Bu eğitimde kalite etiketi kriterlerini nelerdir ve biz projelerimizde bu kriterleri nasıl elde ederiz sorularına cevap bulacağız. Eğitimimiz İngilizce öğretmeni Deniz Şengül tarafından hazırlanmıştır.

eTwinning Avrupa Ödülüne Giden Yol

Eğitime Genel Bakış Bu eğitim, eTwinning proje kalitesini arttırmak isteyen öğretmenlere yardımcı olmak  için hazırlanmıştır. Eğitim, eTwinning Avrupa Ödülüne uzanan süreçte proje kalitesini arttırmak için proje planlama,yürütme ve  değerlendirme aşamalarında dikkate alınması gereken temel stratejilerle ilgili bilgiler ve ipuçları içermektedir. Ünsal Saper

Eğitimde Microsoft Araçları

Bu kurs Microsoft araçlarını etkili kullanabilmek için pratik ve kolay açıklamaları ve kullanım şekillerini hedeflemektedir. Kursumuz aynı zamanda  Microsoft araçlarının mobil araçlar ve bilgisayardan eğitim ve mesleki gelişim, üretkenlik ve zaman yönetimi konusunda faydalı bilgiler içermektedir. ” Etkili bir öğrenme zamansızdır ve her yerde gerçekleşebilir fakat içinde bulunduğu çağın araçları ile her zaman daha fazla […]

Eğitim 3.0

Bu kurs yakın gelecekte eğitim ve öğretim alanında  kullanıyor olacak  Teknoloji entegreli yöntem, metot ve digital uygulamalar hakkında sizleri bilgilendirmek, ilham vermek  ve geleceğin eğitim anlayışındaki yenilikleri ve teknolojik trendleri ve uygulamaları hakkında bir farkındalık oluşturmak amacı ile eTwinning Ulusal Destek Servisi Üyesi ve İçerik Geliştirme Ekibi Sorumlusu Ertan Kocabaş Koordinatörlüğünde oluşturulmuştur.

Etwinning Projelerinde Değerler Eğitimi ve STEM

STEM ve değerler eğitimi günümüz eğitim anlayışının en önemli unsurlarındandır. STEM ve değerler eğitiminin bir arada olduğu etkinlikler, öğrencilerin akademik gelişimlerinin yanında  kişilik gelişimlerine de katkı sağlar.  Bu kursun amacı öğretmenlerin  STEM ve değerler eğitimi konusunda bilgilenmesini sağlamak, iki yaklaşımın bir arada sunulduğu etkinlikler hazırlamak ve bu etkinlikleri eTwinning projelerine nasıl entegre edecekleri konusunda öğretmenlere […]

Dijital Bağlamda Ölçme ve Değerlendirme-1

Herkese merhaba, 2 kurstan oluşacak olan ‘Dijital Bağlamda Ölçme ve Değerlendirme’ eğitimimizin ilk kursuna hoş geldiniz. Bu eğitimde,  sınıflarımızda kullandığımız  ”Klasik Ölçme ve Değerlendirme”  yöntem ve tekniklerini hatırlarken,  bu yöntem ve tekniklerin dijital araçlar kullanılarak sınıflara nasıl uyarlanabileceğini inceleyeceğiz. Yazar  Hakkında Özge İnce, Avcılar Cihangir Ortaokulu İngilizce Öğretmenidir. eTwinning projeleri yürütmektedir. ITEC projesi 4. ve 5. […]

STEAM Eğitimi Yaklaşımı

Bu Kursun İçeriği: STEAM Eğitimi Ön Anket STEAM Eğitim Yaklaşımı Nedir? STEAM Eğitim Yaklaşımı Neden Önem Kazandı? Bir STEAM Eğitimi Nasıl Planlanmalı STEAM Eğitimi Ders Planı Hazırlama STEAM Eğitimi Örnekleri STEAM Eğitimi Son Anket Kaynakça       Kurs Öğretmeni Yıldız KANLIÖZ Yenişehir Belediyesi Bilim ve Sanat Merkezi – Sınıf Öğretmeni 2009 yılından bu yana […]

CLIL – İçerik ve Dil Entegreli Öğrenme

  Kurs Hakkında : Bu kursta içerik ve dil entegreli öğrenme yönteminin ne olduğunu, öğrenenlere ve öğretenlere ne gibi faydalar sağlayacağını, e-Twinning projelerinde nasıl kullanılacağını öğreneceğiz.  İlkokul, ortaokul ve liselerde dil öğretimi yapan , öğrenmeyi daha eğlenceli ve kalıcı hale getirmeyi hedefleyen, İçerik ve dil entegreli öğrenme yöntemini e-Twinning projelerinde kullanarak kaliteli ve zengin projeler oluşturmak […]

eTwinning’in Teknopedagojik 100’ü

Kursun Amacı Avrupa’da okullar için oluşturulmuş ağ olan eTwinning’in öğretmenlere,öğrencilere ve okullara  sunduğu eğitim fırsatları çerçevesinde ülkemizde her yıl artan sayıda eTwinning projesi yapılmaktadır.Yürütülen eTwinning projelerinin öğretmen ve öğrenci üzerinde bırakacağı olumlu etki ve sürdürülebilir proje sonuçları;belli kriterler çerçevesinde gerçekleştirilen nitelikli proje çalışmalarıyla mümkün olabilmektedir. Bu bağlamda kursumuz,eTwinning projelerin pedagojik yönü,öğretim programı ile ilişkisi,işbirliği yönü,teknoloji […]

eTwinning PROJELERİ VE DİJİTAL VATANDAŞLIK

Hızla gelişen teknoloji dünyada akıl almaz bir değişime sebep olmaktadır. Her geçen saniye dünya çapında gelişmeler olmakta ve teknoloji bizlere her an yenilikler sunmaktadır . Kabul etmek gerekir ki bu bağlamda ele alındığında teknoloji muhteşem bir güçtür. Ancak  büyük güçler beraberinde büyük sorumluluklar getirmelidir aksi taktirde gücün kötüye kullanımı geleceğimiz açısından negatif sonuçlar doğuracaktır. İnsanların […]

Temel Arduino Eğitimi

Kursumuz; Arduino hakkında temel bilgi, sensörler ve shieldleri tanıma, Arduino IDE ve MBlock programlarını tanıma ve basit kodlama örnekleri ile temel oluşturacak bir kaç Arduino uygulamalarını içermektedir. Uygulamalı bir eğitim olduğundan kursumuzu tamamlayabilmek için Arduino UNO Başlangıç Seti gerekmektedir.Ayrıca temel bilgisayar ve internet kullanım becerisine gereksinim duyulmaktadır.Kodlama eğitimine yer verilmeyecektir, sadece uygulamalarda yer alan kodlar […]

Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu: SAMR Modeli

SAMR modeli, teknolojiyi eğitim ortamlarına entegre etmek amacıyla kullanılan yöntemlerden biridir. Amerikalı okul araştırmacısı Dr. Ruben R. Puentedura tarafından ortaya konulmuştur.Puentedura’nın bu modeli, öğretmenlerin derslerinde yenilik yapmak için kullanabilecekleri araçları tanımlayabilmeleri için gerekli görülmektedir. Bu kurs, herhangi bir teknolojik aracı dersine entegre etmek isteyen bir eğitimcinin karşılaştığı sorunları en aza indirmek ve öğrencilerin en üst […]