Modül 2: Micro:bit Temel Seviye

Bir önceki modülde micro:bit kartın özelliklerini öğrendik.

Bu modülde öncelikle Micro:bit karta program nasıl yazılır, yazılan program nasıl yüklenir onu göreceğiz.

Aşağıdaki videoyu izleyerek siz de ilk projenizi oluşturabilirsiniz.

https://youtu.be/PAzj6YNzHNA

1. Ekrana Yazı Yazdırma

Günlük yaşamda elektronik yazılar birçok yerde karşımıza çıkmaktadır. Bunlar bilgilendirme, reklam veya uyarı yazısı olabilir. Derslerde bu yazılara örnek verildikten sonra öğrencilerle microbit ekranında bu yazıların nasıl kodlanacağını ele alabilirsiniz.

eTwinning Projelerinde ise her öğrenci kendi adını, okulunu ve ilini tanıtıcı kısa yazılar yazabilir. Yazdığınız kodların linkini ortaklarınıza gönderip onların bu kodları tamamlamalarını isteyebilirsiniz. Bu sayede işbirliğine dayalı kodlama çalışmaları yapabilirsiniz.

Aşağıdaki videoyu izleyerek micro:bit ekranına yazı yazdırabilirsiniz. Hazırladığınız projenizin linkini veya kısa bir videosunu sayfanın en altında bulunan padlet aracına yükleyiniz.

https://youtu.be/49wB9c-03MU

 

2. Led Parlaklığı ile El Feneri Yapımı

Micro:bit üzerinde bulunan 25 adet ledi kodlayıp led parlaklıklarını azaltıp çoğaltarak bir el feneri tasarlayabilirsiniz.

Bununla birlikte micro:bit üzerinde bulunan A ve B komut düğmelerini kullanarak veya hareket ivme sensörü ile micro:bit sallandığında farklı komutlar verebilirsiniz.

https://youtu.be/JPBf4DpnMzQ

3. Sayım Aracı

Matematik derslerinde ritmik sayma çalışmalarında, bir sayaç hazırlayabilirsiniz. Böylece öğrencilerin ritmik sayma çalışmalarına olan ilgisi de artmış olur.

https://youtu.be/tgoHzW44cxo

 

4. Taş, Kağıt, Makas Oyunu

Oyun deyince akan sular durur. Öğrencilerin en sevdiği kodlama etkinliği taş, kağıt makas oyunu oluyor. Bu oyunu öğrendikten sonra kendi özgün oyunlarını geliştirmelerini isteyebilirsiniz. Örneğin, gülen yüz çıkarsa üç kere zıpla, üzgün yüz çıkarsa bir kez etrafında dön, yıldız işareti çıkarsa bir gök cismi söyle gibi oyun örnekleri geliştirebilirler.

Burada önemli olan oyunun kod mantığını anlayarak değişken ve rastgele bir değer atama işlemlerini kavramalarıdır. Çok güzel oyunlar geliştirdiklerini göreceksiniz.

Videoyu izleyerek siz de bir oyun geliştiriniz ve linkini aşağıda bulunan padlet aracına ekleyiniz.

https://youtu.be/dM8-1BXDibA

Şimdi sıra sizde, lütfen hazırladığınız projelerinizin linkini aşağıdaki padlet’te paylaşınız. İsminizi, branşınızı ve ilinizi yazmayı unutmayınız.

Padlet ile yapıldı