Microsoft Eğitim Modül 1 – Outlook

Merhaba,

Kursumuza hoş geldiniz ve umarım bu yolculuk boyunca yeni öğrenmelerle dolu anlar geçirebilirsiniz. İlk modülümüzde Microsoft mail aracı olan Outlook u inceleyip uygulayacağız. Çalışmalarınızı tanıtım modülünde aldığınız ücretsiz Office online 365 hesabınız ile de yapabilirsiniz.

Outlook tan hesap oluşturmak için Tıklayınız

Outlook a giriş için Tıklayınız

Outlook’a e-posta hesabı ekleme

Outlook kullanarak PC, Mac veya mobil cihazınızda şunları yapabilirsiniz:

  • Sizin için en önemli olan iletilere odaklanmak için e-postalarınızı düzenleyin.
  • Toplantı ve randevu zamanlamak için takviminizi yönetin.
  • Buluttaki dosyaları paylaşarak herkesin her zaman en yeni sürümlere sahip olmasını sağlayabilirsiniz.
  • Gittiğiniz her yerde bağlantıyı ve üretkenliği sürdürün.
 

E-posta hesabı ekleme

  1. Outlook’u açın ve Dosya > Hesap Ekle’yi seçin.Outlook’u daha önce başlatmadıysanız bir karşılama ekranı görürsünüz.
  2. E-posta adresinizi girin ve Bağlan’ı seçin.Ekranınız farklı görünüyorsa adınızı, e-posta adresinizi ve parolanızı girip İleri’yi seçin.
  3. İstenirse parolanızı girin ve Tamam’ı seçin.
  4. Son’u seçin.
Outlook'a Hoş Geldiniz
 Outlook’ta e-posta oluşturma ve gönderme
    1. Yeni bir ileti başlatmak için Yeni E-posta’yı seçin.
    2. Kime, Bilgi veya Gizli alanlarından birine bir ad veya e-posta adresi girin.
    3. Konu kutusuna e-posta iletisinin konusunu yazın.
    4. İmleci e-posta iletisinin gövdesine getirin ve yazmaya başlayın.
    5. İletinizi yazdıktan sonra Gönder’i seçin.
E-posta oluşturma ve gönderme

Birinin dikkatini çekmek için @bahsetmeler özelliğini kullanma

  1. Bir e-posta iletisinin veya takvim davetinin gövdesine @ simgesini ve ardından söz konusu kişinin adının veya soyadının ilk birkaç harfini girin.
  2. Outlook bir veya daha fazla öneri sunduğunda bahsetmek istediğiniz kişiyi seçin.Varsayılan olarak söz konusu kişinin adının tamamı eklenir. Bahsetmenin bir kısmını, örneğin kişinin adı dışındaki bilgileri silebilirsiniz.
  3. Bahsedilen kişi, e-postanın veya toplantı davetinin Kime satırına eklenir.
Outlook’ta @Bahsetme özelliği

Odaklanmış Gelen Kutusu

Odaklanmış Gelen Kutusu, sizin için en önemli olan e-postalara odaklanmanıza yardımcı olur. Gelen kutunuzu Odaklanmış ve Diğer olarak iki sekmeye ayırır.

İletiler istediğiniz şekilde sıralanmamışsa yerlerini değiştirebilir ve bu gönderenden gelecek iletilerin nereye iletileceğini ayarlayabilirsiniz.

  1. Odaklanmış ya da Diğer sekmesini seçin.
  2. Taşımak istediğiniz iletiye sağ tıklayın ve Diğer Klasörüne Taşı veya Odaklanmış Klasörüne Taşı seçeneklerinden birini belirleyin.

Odaklanmış Gelen Kutusunu açmak veya kapatmak için:

  • Görüntüle >Odaklanmış Gelen Kutusunu Göster’i seçin.
Outlook’ta Odaklanmış Gelen Kutusu
 Outlook’ta takviminizi ve kişilerinizi yönetme

Randevu zamanlama

  1. Takvim’de Yeni Randevu’yu seçin.
  2. Konu, Konum ve başlangıç ve bitiş saatleri ekleyin.
  3. Randevuyu bir toplantıya dönüştürmek için Katılımcıları Davet Et’i seçin.
  4. Bu bir randevuysa sonlandırmak için Kaydet ve Kapat’ı, toplantıysa Gönder’i seçin.
Outlook’ta randevu zamanlama

Zamanlama Yardımcısı’nı kullanma

Toplantı oluşturduğunuzda katılımcıların ve toplantı odalarının ne zaman uygun olduğunu görmek için Zamanlama Yardımcısı’nı kullanın.

  • Yeni bir toplantı isteğinde, Zamanlama Yardımcısı’nı seçin.  
  • Dikey çubukların olduğu koyu renkli alan toplantı süresini gösterir. Çubukları sürükleyerek toplantı saatini ayarlayabilirsiniz.
  • Kılavuz, katılımcıların uygun olduğu saatleri gösterir. Outlook, toplantı isteğinin sağ tarafında önerilen saatleri ve çakışma sayısını gösterir.
Zamanlama Yardımcısı Aracı

Kişi ekleme

  1. Kişiler simgesini seçin.
  2. Yeni Kişi’yi seçin ya da Ctrl+N’ye basın.
  3. Adı ve kişi için eklemek istediğiniz diğer bilgileri girin.
  4. Başka bir kişi oluşturmak için Kaydet ve Yeni’yi, işiniz bittiyse Kaydet ve Kapat’ı seçin.
Outlook’ta kişi ekleme
 Outlook’ta işbirliği yapma

<

Ekler üzerinde işbirliği yapmak için dosya paylaşma

  1. Dosya Ekle’yi seçip bir dosya seçin.
  2. Dosyada küçük bir bulut simgesi varsa dosya zaten buluta kaydedilmiştir. Dosyayı başkalarıyla paylaşabilir ve birlikte üzerinde çalışabilirsiniz.Yoksa aşağı açılan oku seçin ve OneDrive’a Yükle’yi belirleyin.
  3. Bir ileti yazın ve Gönder’i seçin.
Dosyayı bir ek olarak paylaşma

Çevrimiçi toplantı ve paylaşılan notlar ayarlama

Katılımcıların uzaktan katılabileceği bir toplantı ayarlamak için Teams Toplantısı’nı seçin. Uzaktan katılanların toplantıya bağlanmak için kullanacağı bir bağlantı eklenir.

Notlara paylaşılan bir alan ayarlamak için Toplantı Notları’nı seçin. Yeni bir OneNote not defteri oluşturabilir veya mevcut bir not defterini seçebilirsiniz. Toplantı isteğinde not defterine yönlendiren bir bağlantı görüntülenir.

Outlook'ta toplantı davetine Teams toplantısı ekleme
Outlook toplantısına toplantı notları ekleme

Bir email gönderirken:

Konu bölümüne sadece kısa konu adı yazılmalı ne ile ilgili ise göndereceğini email.

  • Merhaba  isim ve ünvan
  • Neden yazdığınız 
  • konu açıklaması
  • bir istek var ise o,
  • teşekkür ve hoşça kal bölümü
  • Adınız soyadınız ve ünvanınız olmalı.

Görev

Linke gidip kutu içerisinde olan Insert kelimesine tıklayıp önce adınızı soyadınızı ve altına örnek bir email yazınız. Aşağıdan da ulaşabilirsiniz. Her kutuyu kullanabilirsiniz sadece insert kelimesine tıklayın lütfen.

 Canvanzier Tıklayınız
Modül Quizini cevaplamayı unutmayınız.
ÖNEMLİ
Yeni Facebook Grubumuza katılınız. Bu grup sadece kursu alan öğretmenlerimiz için oluşturulmuştur ve lütfen genel paylaşmayınız. Önceki grubu eğitim için kullanmayacağız bu yüzden görevlerinizi bu grupta paylaşınız.

Modül Rozetiniz.

İyi çalışmalar dilerim .