Modül 1: Geleceğin Eğitim Trendleri ve FCL

Eğitim dünyası, hızla değişen teknolojik, sosyal ve kültürel dinamiklere ayak uydururken, öğrenme ortamlarının da bu değişimlere uyum sağlaması gerekiyor. EUN FCL-Future Classroom Lab,Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı  bu ihtiyaca yanıt veren yenilikçi bir yaklaşım sunarak, senaryo temelli,  modern teknolojileri esnek öğrenme alanlarında yenilikçi pedagojilerle birleştirerek öğrencilere güncel beceri ve yeterlikler kazandırmayı hedefliyor.

 

FCL modeliyle ilgili daha fazla bilgi almak için lütfen tıklayınız.

FCL Türkiye

EUN FCL

 

Geleceğin Eğitim Trendleri

Teknolojinin eğitime entegrasyonuyla birlikte toplumun her alanında olduğu gibi eğitim alanında da önemli değişimleri yaşanmaktadır. Modern  eğitim anlayışı  öğrencilere daha katılımcı ve bireyselleştirilmiş bir öğrenme deneyimi sunuyor. Çağın değişen dinamikleri ve teknolojinin eğitim entagrasyonu daha  öğrenci merkezli, beceri odaklı, sosyal ve duygusal öğrenme ve esnek  öğrenme yaklaşımlarının ön plana çıktığı bir eğitim anlayışını desteklemektedir. Yapay zeka teknolojileri ve uygulamaları artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik gibi teknolojiler öğrencilerin öğrenme serüveninin daha eğlenceli  hale getirirken öte yandan öğrencilere  kendi öğrenme süreçlerini  yönlendirebilme olanağı tanımaktadır.

 

Esnek Öğrenme Alanları: Öğrenmeyi Anlamlandırmak

Geleneksel sınıf düzenleri, öğretmen merkezli bir anlayışla her öğrencinin aynı tempoda ve aynı içerikle öğrenmesini sağlar, ancak her öğrencinin öğrenme tarzı farklıdır. 21.yüzyıl eğitim anlayışını uygun olarak tasarlanan FCL-Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı, esnek öğrenme alanları aracılığıyla, teknolojiyle desteklenen,  öğrencilerin kendi öğrenme ihtiyaçlarına göre çevrim içi ve çevrim dışı kaynaklara erişebilecekleri, işbirliği yapabilecekleri, somut bilgiyi inşa edebilecekleri, kendi öğrenme stillerine uygun ve kendi öğrenme hızlarında öğrenebilecekleri yenilikçi bir ortamda  öğrenme deneyimi sunar. FCL  sınıf modeli öğrencilerin öğrenme sürecini kişiselleştirmelerine ve derinlemesine anlamalarını ve  çok yönlü bir  öğrenme deneyimini yaşamalarına olanak tanımaktadır.

Teknoloji Entegrasyonu: Dijital Sınıf

FCL, eğitimde teknoloji entegrasyonunun önemini vurgular. Akıllı tahtalar, tabletler, 3D yazıcılar, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik ve metaverse  robotik teknolojiler vb. teknolojik araçlar, öğrencilerin etkileşimli ve ilgi çekici bir öğrenme ortamında öğrenmelerini olanak sağlar. Teknoloji, sadece bilgiyi aktarmakla kalmaz, aynı zamanda öğrencilere problem çözme, proje tabanlı öğrenme, işbirliği yapma, eleştirel düşünme, yaratıcılık  ve dijital okuryazarlık becerileri ve yeterlikleri kazandırmak için de  kullanılır. Öğrenme hedeflerine  ulaşmak için kullanılan yeni teknolojiler, dijital araçlar ve uygulamalar öğrencilerin  geleceğin karmaşık dijital dünyasında başarılı olmaları için ihtiyaç duyacakları yetkinlikleri kazanmalarına  yardımcı olur.

Aşağıdaki videoyu izleyiniz.

 

Aktif Öğrenme Yaklaşımları: Değişen Öğretmen Öğrenci Rolleri

FCL-Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı  öğrencileri pasif izleyiciler olmaktan çıkıp etkin katılımcılar haline gelmelerine olanak sağlar. İşbirlikçi çalışmalar, proje tabanlı öğrenme, problem temelli öğrenme, harmanlanmış öğrenme, ters yüz edilmiş öğrenme, tasarıma dayalı öğrenme, oyun temelli öğrenme gibi güncel aktif öğrenme yaklaşımları, öğrencilerin FCL-Geleceğin Sınıfı Laboratuvarında konuyu derinlemesine anlamalarını  sağlayarak öğrenme deneyimini öğrenciler için anlamlı ve amaca uygun bir hale getirir. FCL-Geleceğin Sınıfı Laboratuvarında öğrenciler bilgiyi  ezberleyen pasif dinleyiciler değil; bilgiyi beceriye dönüştüren, gerçek yaşamla ilgili durumlarda mevcut bilgiyi  uygulayan, üreten rolünde  öğrenme sürecine dahil olurlar. Geleceğin sınıfı laboratuvarında öğrenciler araştıran, içerik üreten, somut bilgiyi inşa eden, sunan değerlendiren  ve geliştiren rolündedir. Öğrenciler kendi öğrenme deneyimlerinin aktörleridir. Öğretmenler ise rehber, gözlemci veya kolaylaştırıcı rolündedir.

Öğrenme Senaryoları: Eğitimi Canlandıran Yolculuklar

FCL Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı öğrencilere senaryo temelli bir öğrenme deneyimi sunar. Bir öğrenme senaryosu önceden belirlenmiş öğrenme hedef ve amaçlarına ulaşmak için eğitim öğretim süreçlerini yönlendiren  planlanmış etkinliklerdir. FCL-Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı  bağlamında öğrenme  senaryoları, öğrenme sürecini ilgi çekici hale getiren ve öğrencilere gerçek dünya uygulamalarını deneyimleme fırsatı sunan  araçlarıdır. Öğretmenler tarafından tasarlanan öğrenme senaryoları, gerçek yaşam durumlarıyla ilişkili öğrencilere soyut kavramları somut bağlamlarla ilişkilendirme fırsatı verir. Bu yaklaşım öğrencilere  bilgiyi ve beceriyi günlük yaşamlarında nasıl uygulayacaklarını düşünme fırsatı sunar.

FCL-Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı, mevcut öğrenme alanların esnek öğrenme alanlarına  dönüştürülmesi, yenilikçi pedagojilerin   ve teknolojilerin eğitime entegrasyonu  bağlamında  eğitimde dönüştürücü  güce sahiptir. Esnek öğrenme alanları, teknoloji entegrasyonu, aktif öğrenme yaklaşımları ve öğrenme senaryoları, öğrencilere daha etkili ve anlamlı bir öğrenme deneyimi sunmak için FCL’de bir araya gelir. Esnek yenilikçi öğrenme ortamı yaklaşımı,21 yüzyıl eğitim anlayışına uygun bir sınıf modeli olarak  öğrencileri geleceğin karmaşık dünyasında başarılı bireyler olarak hazırlamak ve eğitimde  yenilikçi  desteklemek  için atılmış önemli bir adımdır.

TED TALK

Lütfen  aşağıdaki TED konuşmasını dinleyiniz.

 

EDTECH Raporu

https://mailchi.mp/gooinn/edtech-raporu-2022

Modül Görevi

1. Lütfen aşağıdaki çevrim içi soruyu yanıtlayınız.

 

2. Kursumuzun bu modülünü tamamladığınızı yansıtan aşağıdaki modül rozetini #fcl30 hashtagi ile sosyal medyalarınızdan paylaşınız.

 

Modül Rozeti