FCL 3.0 Giriş

Eğitimimize Başlarken,

MEB YEĞİTEK Future Classroom Lab Türkiye Koordinatörü Sayın Büşra SÖYLEMEZ ‘in konuşmasını dinleyiniz.


Büşra SÖYLEMEZ (FCL Türkiye)

Kursumuza Hoşgeldiniz

Değerli Öğretmenlerimiz Merhabalar,

Eğitim, günümüzde sadece bilgi transferi değil, aynı zamanda öğrencilerin dünyayı anlama, çözme ve katkıda bulunma yeteneklerini geliştirme amacını taşıyan bir dönüşüm sürecinden geçiyor. Bu dönüşümde, teknolojiyle zenginleştirilmiş esnek öğrenme alanları ve aktif öğrenme yaklaşımları, öğrencileri sınıf dışındaki gerçek dünyayla etkileşime geçirerek öğrenme deneyimini değiştiriyor. Geleneksel sınıf yapılarının ötesine geçen teknoloji, öğrenme süreçlerini evrensel ve sınırları olmayan bir deneyime dönüştürüyor. Akıllı tahtalar, çevrimiçi kaynaklar, öğrenme yönetim sistemleri ve diğer dijital araçlar, öğrencilere her an, her yerde ve her şekilde öğrenme olanağı sunuyor. Bu durum, eğitimde esnekliği artırarak öğrencilerin kendi öğrenme yollarını seçmelerine olanak tanıyor. Eğitimdeki yenilik, öğrencileri pasif izleyiciler olmaktan çıkarıp onları aktif katılımcılara dönüştürüyor. İşbirlikçi öğrenme, Proje tabanlı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, Harmanlanmış öğrenme, Ters yüz edilmiş öğrenme, Oyun temelli öğrenme, Tasarıma dayalı öğrenme gibi aktif öğrenme yaklaşımları, öğrencilerin sadece bilgiyi ezberlemek yerine, onu anlamalarına ve uygulamalarına olanak sağlıyor. Modern teknolojilerle desteklenen aktif öğrenme yaklaşımları işbirliği ve iletişim becerilerini geliştirerek, öğrencilerin gerçek dünya sorunlarına etkili çözümler üretmelerine katkıda bulunuyor. Geleneksel sınav ve not sistemlerinin yerini alan, öğrenci başarısını daha kapsamlı bir şekilde ölçen yöntemler ortaya çıkıyor. Performans değerlendirmeleri, portföy incelemeleri ve sürekli değerlendirme, öğrencilerin bilgiye nasıl yaklaştıklarını ve bu bilgiyi nasıl uyguladıklarını daha iyi ölçebiliyor. Bu, öğrencilere öğrenme süreçlerini anlamaları ve geliştirmeleri için geri bildirim sağlama konusunda daha fazla fırsat sunuyor.

Bu çerçevede hazırlamış olduğumuz bu eğitimde öğrenmeye ve öğretmeye yönelik yenilikçi yaklaşımlara ihtiyaç  duyulan bir dünyada  okullarda yenilikçi ve esnek  öğrenme ortamlarının nasıl tasarlanacağını, esnek öğrenme alanlarının pedagojisini ,teknolojilerin eğitime nasıl entegre edileceğini, aktif öğrenme yaklaşımlarının nasıl uygulanacağına, senaryo tabanlı öğrenmeye ve yenilikçi değerlendirme  yaklaşımlarına yönelik bir süreci hep birlikte  keşfedeceğiz.

https://fcl.eun.org

http://fclturkiye.eba.gov.tr

“Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı” (Future Classroom Lab), eğitimdeki yenilikçi ve teknolojik gelişmelerin öğrenme ortamlarına etkilerini değerlendirmek, öğretmenlerin ve öğrencilerin bu gelişmeleri etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmış bir 21 yüzyıl sınıf modelidir.

Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı, eğitim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma becerilerini geliştirmek için öğretmenlere pratik deneyimler sunmaktadır. Bu sınıf modeli, esnek öğrenme alanlarında teknoloji destekli öğrenci merkezli öğrenme deneyimleri sağlamak ve öğrencilere çeşitli öğrenme stillerine uygun öğretim materyalleri sunma konusunda yardımcı olabilir. Bu yenilikçi esnek öğrenme alanı öğretmenlere ve eğitimcilere farklı pedagojik yaklaşımları uygulama  fırsatı sunmakta ve bu durum öğrenme süreçlerini daha etkili verimli anlamlı ve öğrenci odaklı hale getirmek için yeni stratejilerin geliştirilmesine olanak tanımaktadır. (FCL)Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı, eğitimdeki güncel eğitim trendlerini yenilikçiliği teşvik eder. Yenilikçi teknolojiler, sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve yapay zeka, metaverse gibi araçlar sayesinde öğrencilere daha etkileyici ve katılımcı ve zenginleştirilmiş bir öğrenme deneyimi sunmaktadır.

 

Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı, öğretmenlere profesyonel gelişimlerine katkıda bulunma ve sürekli olarak güncel kalmaları için bir ortam sağlamaktadır. Bu durum, öğretmenlerin kendi sınıflarında daha etkili olmalarını ve öğrenci başarılarını artırmalarını destekler. (FCL)Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı, öğretmen ve öğrencilerin mevcut rollerini tekrar gözden geçirmeye teşvik eder ve eğitimdeki dönüşümü destekleyerek öğrencilerin geleceğin karmaşık dünyasına daha iyi hazırlanmasına ve öğretmenlerin daha etkili bir şekilde öğretebilmesine katkıda bulunmayı amaçlar. Geleceğin sınıfı laboratuvarı, eğitimdeki en son pedagojik  ve teknolojik gelişmeleri keşfetmek ve bu gelişmeleri sınıf içi uygulamalara entegre etmek isteyen yenilikçi öğretmenler için fırsatlar sunan önemli bir  kaynaktır.

“21.yüzyıl becerileri bireylerin 21. yüzyıl gerçeklerine ve şartlarına uyum sağlayabilmeleri ve etkin birer vatandaş olarak bilgi toplumuna katkıda bulunabilmeleri için ihtiyaç duydukları becerilerdir.” Voogt ve Roblin (2012).

İNCELEYİNİZ!

OECD Eğitim ve Becerilerin Geleceği 2030

 

Modül Görevi

1. Öğrencilerin bütüncül gelişimi bakımından  geleneksel sınıf modeli  ve  yenilikçi esnek  sınıf  modelinin öğrencilerin  akademik başarısı ve okulda iyi oluşları bakımından nasıl bir etkiye sahip olduklarıyla ilgili düşüncelerinizi facebook grubumuzda paylaşınız. Diğer meslektaşlarımız tarafından paylaşılan tespitlere yönelik 3 geri bildirim yorumunda bulununuz.

2. Kursumuzun GİRİŞ modülünü tamamladığınızı yansıtan aşağıdaki modül rozetini #fcl30 hashtagi ile sosyal medyalarınızdan paylaşınız.

 

Modül Rozeti