Modül 5: Öğrenme Senaryoları ve Geri Bildirim

Öğrenme Senaryosu Nedir?

Öğrenme senaryosu, belirli bir eğitim amacını gerçekleştirmek üzere tasarlanan  bir öğrenme deneyimini tanımlayan bir etkinlik kurgusudur. Öğrenme senaryo öğrencilere belirli bir konuyu öğrenme veya belirli becerileri geliştirme fırsatı sunmak için tasarlanır. Gerçek yaşam durumları esas alınarak  oluşturulan senaryo kurgusunda öğrencilerin kendilerine verilen  problem durumunu veya sorunları işbirliği yaparak çözmeleri istenir. Öğrenme senaryoları öğrenciler üzerinde çalıştıkları gerçek yaşam problemleri bağlamında teorik bilgilerini pratiğe dökebilir, kalıcı öğrenme deneyimi yaşayabilirler. Öğrenme senaryoları aktif öğrenme stillerini desteklemeli ve öğrencilere derinlemesine öğrenme deneyimi sunmalıdır.

Bir öğrenme senaryosunda bağlama veya çerçeveye göre değişiklik gösterse de öğrenme senaryosu temel belli hususları içerir:

Öğrenme Senaryosu hazırlarken dikkate alınması gereken hususlar:

FCL-Geleceğin sınıfı laboratuvarında gerçekleştirilecek  bir öğrenme senaryosu hazırlarken 6 esnek öğrenme alanı ve bu alanların fiziki durumları, ders araç ve gereçleri, teknolojik ekipmanlar dikkate alınarak senaryonun hazırlanması gerekir.

 

Görev: 4C Becerileri bağlamında bir öğrenme senaryosu hazırlayınız.

FCL-4C-Aktif Öğrenme Etkinlik Senaryo Şablonu

 

Made with Padlet

 

 

 

Yenilikçi Değerlendirme ve Geri Bildirim Yöntemleri

Yenilikçi değerlendirme , geleneksel değerlendirme yöntemlerinin ötesine geçen ve öğrencilerin daha etkili, ve anlamlı bir şekilde değerlendirilmelerini amaçlayan bir yaklaşımı ifade eder. Yenilikçi değerlendirmelerin amacı öğrenme süreçlerini daha etkili, ilgi çekici ve öğrenci merkezli hale getirmektir.

Yenilikçi değerlendirme yöntemlerinden bazıları şunlardır:

Dijital biçimlendirici değerlendirme

Dijital Biçimlendirici değerlendirme geleneksel yöntemlere alternatif olarak dijital araçların kullanıldığı bir değerlendirme yaklaşımını ifade eder. Bu süreç, öğrenci performansını anlık olarak izleme, geri bildirim sağlama ve öğrenme sürecini destekleme amacını taşır. Online testler, quizler, interaktif uygulamalar  ve çevrim içi dijital araçlar aracılığıyla gerçekleştirilen bu değerlendirme, öğrencilere daha hızlı ve etkili geribildirimlerle öğrenmelerini geliştirme fırsatı sunar. Dijital biçimlendirici değerlendirme, öğrencilerin öğrenme deneyimini daha etkileşimli, kişiselleştirilmiş ve teknoloji odaklı hale getirme amacını taşır.

Proje Tabanlı Değerlendirme

Proje tabanlı değerlendirme öğrencilere belirli bir proje üzerinde birlikte çalışma fırsatı verilir. Proje, öğrencilerin konuyla ilgili bilgilerini uygulama, yaratıcılıklarını ortaya koyma ve problem çözme becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Değerlendirme, projenin kalitesi, içeriği, sunumu ve öğrencinin öğrenme sürecine katılımı üzerinden yapılabilir.

Portföy Değerlendirmesi

Öğrenciler, bir dönem veya belirli bir konu boyunca yaptıkları çalışmaları içeren bir portföy oluştururlar. Portföy, öğrencinin ilerlemesini ve öğrenme hedeflerini gösterme konusunda kapsamlı bir görünüm sağlayabilir. Değerlendirme, portföy içeriği, organizasyonu ve öğrencinin öğrenme hedeflerine ulaşma derecesi üzerinden yapılabilir.

Dijital Hikaye Anlatımı ve Multimedia Proje Değerlendirmesi

Öğrencilere belirli bir konuyu veya kavramı anlatmaları için dijital hikaye anlatımı veya multimedia projeler oluşturma görevi verilebilir. Öğrenciler dijital araçları veya uygulamaları kullanarak dijital içeriklerini geliştirebilirler. Bu değerlendirme yöntemi öğrencilerin  dijital okuryazarlık becerilerinin  gelişimini destekler. Değerlendirme, , görsel işitsel ve metinsel unsurlar, yaratıcılık, sunum ve iletişim becerileri üzerinden yapılabilir.

Oyunlaştırılmış Değerlendirme

Oyunlaştırılmış değerlendirme  öğrenme sürecini oyunlar, simülasyonlar veya interaktif etkinlikler aracılığıyla  zenginleştirerek eğlenceli hale getiren bir değerlendirme yöntemidir. Öğrenciler  kendilerine verilen belli görevleri tamamlamak için  oyun unsurlarını kullanırlar ve oyun sürecinde strateji geliştirme, işbirliği yapma, ve problem çözme becerilerin gelişimini destekler. Oyunlaştırılmış  değerlendirme, öğrencilerin  oyun içindeki performansı, stratejik düşünme ve problem çözme becerileri  dikkate alınarak yapılabilir.

Biçimlendirici Değerlendirme örneğini anlatan videoyu Türkçe alt yazı seçeneğini kullanarak izleyiniz.

 

Otomatik Değerlendirme Araçları

Otomatik değerlendirme araçları, öğrenci performansını hızlı bir şekilde analiz etmek için kullanılabilir. Çevrim içi sınavlar, quizler, otomatik testler ve anlık değerlendirme uygulamaları, öğrencilerin hızlı ve etkili bir şekilde değerlendirilmesine katkıda bulunabilir. Yenilikçi değerlendirme yöntemleri, öğrencilerin farklı öğrenme stillerini ve becerilerini daha iyi yansıtan değerlendirme süreçleri oluşturmayı hedefler. Otomatik değerlendirme araçlarıyla yapılan değerlendirmeler öğrencilere daha anlamlı ve bağlam içi bir öğrenme deneyimi sunabilir.

Akran Değerlendirmesi

Öğrenciler, sınıf arkadaşlarının çalışmalarını değerlendirir ve geri bildirimde bulunur. Değerlendirme, akran geri bildirimi ve işbirliği düzeyi üzerinden gerçekleştirilebilir. Bu değerlendirme yöntemi, öğrencilere sınıf arkadaşlarının çalışmalarını gözden geçirme ve değerlendirme yetkisi verir. Akran değerlendirmesi genellikle eğitim süreçlerini zenginleştirmek, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve karşılıklı öğrenmeyi teşvik etmek amacıyla kullanılır.

Yenilikçi Değerlendirmenin Temel Özellikleri

 

Yenilikçi Geri Bildirim Yöntemleri

Yenilikçi geri bildirim yöntemleri öğrencilerin sürekli gelişimini esas alan öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun geri bildirim sağlayarak öğrencilerin  öğrenme deneyimini iyileştiren bir değerlendirme sürecidir. Öğretmen tarafından yapılacak olan etkili ve pozitif geri bildirim öğrencilerin öğrenme motivasyonlarını artırarak ve öğrencilere gelişim alanlarını gösterebilir. Bu yöntemler öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımını destekleyerek öğrencilere daha etkili bir öğrenme deneyimi sunabilir ve öğrenme çıktılarını geliştirebilir.

Modül Görevi

1.Yenilikçi değerlendirme ve geri bildirim yöntemlerinden birini kullanarak Geleceğin Sınıfını Tasarlama kursu ile ilgili düşünceleriniz paylaşınız? Cevaplamak için  lütfen tıklayınız.

 

Made with Padlet

 

 

2. Kursumuzun bu modülünü tamamladığınızı yansıtan aşağıdaki modül rozetini #fcl30 hashtagi ile sosyal medya hesaplarınızdan paylaşınız.

 

Modül Rozeti