Modül 3: FCL’de Alan Tasarımı,Pedagoji,Teknoloji
Teknoloji Pedagoji Alan (TBAP) Mishra ve Koehler (2006)
TPAB- Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi modeli Mishra ve Koehler tarafından geliştirilmiş görsel bir çerçevedir. TPAB modeli öğretmenlerin 3 temel bileşeni eğitme nasıl entegre ettiklerini anlamak için kullanılır. Öğretmenlerin etkili bir şekilde öğretebilmesi için Teknolojik Bilgi, Pedagojik Bilgi ve Alan Bilgisi alanlarından modelin merkezinde yer alan ana bölüme ulaşmaları beklenir.
Bu modelde;
- TB-Teknoloji Bilgisi (TB): Öğretmenin teknolojik araçları,uygulamaları kullanma becerisi ve teknoloji konusundaki genel yeterliğini ifade eder.
- PB-Pedagoji Bilgisi (PB): Öğretmenin etkili bir öğretim ortamı oluşturabilmesi için gerekli mesleki bilgi ve yeterlikleri ifade eder.
- AB-Alan Bilgisi : Öğretmenin öğrettiği konu alanındaki bilgi ve uzmanlığını ifade eder.
TPAB modeli öğretmenlerin etkili bir öğretim yapabilmeleri için teknolojik bilgiye,pedagojik ve alan bilgisine sahip olmalarını ve bu 3 temel bileşeni etkileşimlki bir şekilde kullanabilmelerini gerektiğini vurgular.
Bu noktadan hareketle ,TPAB modeline benzer bir şekilde 2012 yılında European Schoolnet tarafından başlatılan Future Classroom Lab projesi (FCL) yenilikçi pedagojiler eşliğinde modern teknolojilerin entegre edildiği esnek öğrenme alanlarında aktif öğrenme yaklaşımlarını öne çıkarır.
FCL-Geleceğin sınıfı laboratuvarı girişimi interaktif teknolojiler, işbirliği imkanları ve yenilikçi eğitim araçları ve yeni yöntemler sunarak öğrencilere etkileşimli bir öğrenme ortamı sunarak 21 yüzyıl becerilerini geliştirmelerini desteklemektedir. FCL- Geleceğin sınıfı modelinin merkezinde 3 ana bileşen yer almaktadır:
Alan Tasarımı
Pedagoji
Teknoloji
FCL-Geleceğin sınıfı laboratuvarı yenilikçi öğrenme ortamında öğretmenin esnek öğrenme alanlarında teknolojikler aracılığıyla yenilikçi pedagojileri kullanarak öğrencilerin aktif öğrenmeyi sürecini deneyimlemelerini sağlayarak beceri ve yeterliklerini geliştirmesi beklenir.
Yenilikçi Sınıflarda Eğitim Çerçevesinin 3 Temel Bileşeni (Steelcase 2014)
FCL-GELECEĞİN SINIFI LABORATUVARI
Temel Bileşen 1: Öğrenme Alanı (FCL 1.0)
Öğrenme alanı tasarımı, bir eğitim ortamının planlanması, düzenlenmesi ve oluşturulması sürecini ifade eder. Bu süreç, öğrencilerin etkili bir şekilde öğrenmelerini desteklemek amacıyla fiziksel, sanal veya karma (blended) ortamları içerir. Öğrenme alanı tasarımı, öğrencilerin ihtiyaçları, öğrenme hedefleri, öğretim stratejileri ve teknoloji entegrasyonunu göz önünde bulundurarak etkili bir öğrenme ortamı oluşturmayı hedefler. Öğrenme alanı tasarımı, öğrencilerin öğrenme motivasyonlarını yükselterek öğrenme süreçlerine katılımını artırmayı, öğrenciler arasında etkileşimi, iletişimi ve işbirliğini geliştirmeyi ve öğrenme deneyimini zenginleştirmeyi hedefler.
Bu bağlamda, yenilikçi bir öğrenme ortamı olan EUN Future Classroom Lab modeli öğrencilerin 21. yüzyıl becerileri ve yeterliklerini geliştirmek amacıyla 6 esnek öğrenme alanını sunar.
EUN-Future Classroom Lab 6 Esnek Öğrenme Alanı:
ARAŞTIRMA: Öğrenciler aktif katılımcıdır, kendilerini keşfederler.
ÜRETİM: Kendi çalışmalarını planlarlar, tasarlarlar ve üretirler.
ETKİLEŞİM: Öğrenme sürecine aktif katılım sağlarlar.
İŞBİRLİĞİ: Takım çalışması içinde aktif olarak işbirliği sürecine dahil olurlar.
SUNUM: Çalışmalarını paylaşırlar, iletişim kurarlar,geri bildirim alırlar.
GELİŞTİRME: İnformal öğrenme deneyimi yaşarlar; kendilerini yansıtırlar.
Öğrenme alanı tasarımının öğrenme üzerinde önemli bir etkisi bulunmaktadır. Öğrenme alanlarının genel atmosferi, kullanılan materyaller, alanın genel düzeni gibi faktörler öğrencilerin psikolojik ve fiziksel algıları ve duygusal iyi oluşları üzerinde pozitif bir etkiye sahiptir. İyi yapılandırılmış bir öğrenme alanı bir çok bakımdan öğrenme süreci üzerinde olumlu etkiye sahiptir:
FCL-GELECEĞİN SINIFI LABORATUVARI
Temel Bileşen 2 : Pedagoji (FCL 2.0)
Pedagoji etkili alan tasarımları ve teknolojiyle birlikte yenilikçi öğrenme ortamının 3 temel bileşeninden biridir.
Yeniden tasarlanmış öğrenme alanlarının ve teknoloji entegrasyonunun etkili olabilmesi için pedagoji temel bir gerekliliktir. Bu bağlamda sadece fiziksel alanların yeniden tasarlanması veya teknolojik araçların eğitime entegrasyonu tek başına yeterli değildir. Alan tasarımı ve teknoloji kullanımın yanı sıra öğrenci merkezli, bireyselleştirilmiş, aktif öğrenme yöntemlerinin uygulandığı, gerçek dünya durumlarıyla bağlantılı yaparak yaşayarak öğrenmenin merkezde yer aldığı öğrenme yaklaşımlarının benimsenmesi bir gerekliliktir.
Pedagoji, yenilikçi öğrenme ortamlarında önemli rol oynar; çünkü etkili eğitim, sadece teknolojik araçların kullanımından öte, yenilikçi pedagojik uygulamaları esas almalıdır. Pedagojik yaklaşımlar, öğrencilerin bireysel öğrenme stillerine ve ihtiyaçlarına odaklanarak öğrenme deneyimini zenginleştirir. Yenilikçi öğrenme ortamlarında pedagoji, iletişim, işbirliği, eleştirel düşünme, yaratıcılık, problem çözme, gibi becerilerin geliştirilmesine olanak sağlar. Yenilikçi pedagojik uygulamalar öğrencilere sadece bilgi aktarmak yerine, öğrencilerin derinlemesine anlamalarını ve öğrendiklerini günlük hayatta uygulamalarını imkanı tanır. Yenilikçi pedagojiler, teknolojinin öğretimi destekleyen bir araç olmasını sağlayarak, öğrencilerin etkileşimli ve anlamlı bir öğrenme süreci yaşamalarını destekler.
Bu bağlamda teknolojiyle geliştirilmiş pedagojik yaklaşımlar inceleyebilirsiniz.
Çevrimiçi Soru:Sınıfınızda uyguladığınız yenilikçi pedagojik bir uygulama örneği paylaşır mısınız?(Lütfen isminizi, branşınızı, ve okulunuzu belirtmeyi unutmayınız!)
Soruyu yanıtlamak için lütfen kodu taratın!
FCL-GELECEĞİN SINIFI LABORATUVARI
Temel Bileşen 2 : Teknoloji (FCL 3.0)
Yenilikçi öğrenme ortamlarında teknoloji kullanımı, geleneksel öğrenme yöntemlerini dönüştürerek öğrencilere daha etkili, etkileşimli ve bireyselleştirilmiş bir öğrenme deneyimi sunar.Yeniden tasarlanmış öğrenme ortamlarında teknoloji kullanımının etkili olması için teknolojinin pedagojik çerçeveyle uyumlu bir şekilde öğrenme sürecine entegre edilmesi önemlidir. EUN-FCL-Geleceğin sınıfı laboratuvarı modelinde teknoloji 3 önemli bileşenden birisidir.Geleceğin sınıfı laboratuvarında öğrenciler yapay zeka teknolojilerini ve uygulamalarını,sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik uygulamalarını,3d yazıcıları ve interaktif çevrim içi ortamları ve araçları pedagojik çerçevede kullanarak etkileşimli, katılımcı ve kişiselleştirilmiş bir öğrenme deneyimi yaşarlar.
Yenilikçi öğrenme ortamlarında teknoloji kullanımı beraberinde öğrencilerin gelişimi ve genel eğitim kalitesini artırmak bakımından bir çok fırsatlar sunmaktadır:
- Öğrenme sürecini zamandan ve mekandan bağımsız kılar.
- Esnek be bireyselleştirilmiş öğrenme deneyimi sunar.
- Etkileşimi işbirliğini ve aktif katılımı artırır.
- Dijital okuryazarlık becerilerini geliştirir.
- Öğrenme hızına ve öğrenme ihtiyaçlarıyla uyumlu bir öğrenme deneyimi sunar
- İnteraktif oyunlarla öğrencilerin öğrenme motivasyonlarını artırabilir.
- Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik teknolojileri soyut konuları somutlaştırarak öğrencilerin derinlemesine öğrenmelerini destekler.
- Farklı kültürlerle etkileşim kurmalarına olanak sağlayarak kültürlerarası becerilerin gelişimini destekler.
- Bireysel gelişimin izlenmesini ve takibini kolaylaştırır.
- Öğrenme sonuçlarıyla ilgili gerçek zamanlı geri bildirim sağlayarak öğrenme sürecini iyileştirebilir.
Çevrimiçi Soru: Sınıfınızda sıklıkla kullandığınız favori çevrimiçi araç veya uygulama hangisidir? Neden bu aracı veya uygulamayı tercih ediyorsunuz?(Lütfen isminizi, branşınızı, ve okulunuzu belirtmeyi unutmayınız!)
Soruyu yanıtlamak için lütfen kodu taratın!
Modül Görevi
1. Hayalinizdeki öğrenme ortamını kısaca anlatınız! Öğrenme ortamında hangi pedagojik yöntemleri kullanırdınız? Öğrenme ortamına özellikle hangi teknolojileri entegre ederdiniz? Neden? Cevaplamak için lütfen tıklayınız.
2. Kursumuzun bu modülünü tamamladığınızı yansıtan aşağıdaki modül rozetini #fcl30 hashtagi ile sosyal medya hesaplarınızdan paylaşınız.