eTwinning ve 2.0 Web Araçları

Bu Öğrenme Etkinliği amacı farklı Web 2.0 araçları ve uygulamaları keşfedip kullanmak ve eTwinning projelerinde uygulanabilirliğini değerlendirmektir. Etkinliğimizde 1 Kurs tanıtım modülü, 6 çalışma modülü ve 1 destek modülü olmak üzere toplam 8 modül bulunmaktadır. Modüller bir eTwinning projesinin planlama aşamasından, sonuç ve değerlendirme aşamasına kadar bir biri ile bağlantılı modüllerden oluşmaktadır. Her  modülde Modül başlığı içeriğine […]

Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar 2019

Bu kurs öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak ve 21.yüzyıl eğitimimdeki yeni metot, pedagoji ve yaklaşımları konusunda öğretmenlerin bilgi ve yaklaşımlarını  güncellemek amacı ile oluşturulmuştur. Değişime hazır mısınız ? Eğitmen: Adil Tuğyan ” Bugünün Öğrencilerini Dünün Yöntem ve Araçları ile Eğitirsek, Yarınlarını Çalmış Oluruz .”

Eğitimde Mobil Uygulamalar

Mobil uygulamalar eğitimi içerisinde daha önce hiç mobil uygulama kullanmamış öğretmenlerimiz için tanıtım ve videolara,  uygulamaların ders planı örneklerine ulaşabileceksiniz. Bu uygulamalar dışında sizlerin kullandığı uygulamaları meslektaşlarınızla paylaşabileceğiniz bir öğrenme ve paylaşım ortamında bulunacaksınız. Kendine güvenli, değişimden korkmayan belki de amaçları içinde dünyada fark yaratmayı hedefleyen 21. yüzyıl öğretmeni ve öğrencileri için faydalı olabilecek uygulamaları […]

FCL – Geleceğin Sınıfını Tasarlama

Bu kursun amacı, eğitimde 21.yüzyılın temel beceri ve okur yazarlılıklarının gerektirdiği öğrenme alanlarını ve öğrenme pedagojilerini yeniden düşünerek, bu gereklilikleri okul ortamına uyarlayıp, öğrenme ve öğretme sürecinin esnek, dönüşüme  açık ve geliştirilebilir bir temel unsuru haline getirme konusunda yapılabilecek çalışmaları hedeflemektedir. Kurs FCL Türkiye tarafından yürütülmektedir. ” Bugünün bireylerine dünün araç ve yöntemleri ile öğretirsek […]

Artırılmış Gerçeklik

Artırılmış gerçeklik (AR), gerçek dünya ortamında bilgisayar tabanlı sanal bilgilerin üstüne eklenmesini sağlayan bir teknolojidir. Eğitimde AR, öğrencilere daha interaktif ve bağlamsal bir öğrenme deneyimi sunarak öğrenme sürecini daha verimli hale getirebilir ve sınıfta oldukça potansiyeli olan yeni teknolojilerdir. Uygulamaların, gerçek fiziksel ortamları çeşitli ses, resim, video vb. dijital ortamlarla zenginleştirilmesine olanak sağlaması biz eğitimciler […]

Web 2.0 Araçları ile Yaratıcı Yazma Çalışmaları

Bu kursta yaratıcı yazma çalışmalarının kapsamı ve web 2.0 araçları ile yaratıcı yazma çalışmasının nasıl ele alınacağı konusu üzerinde durulacaktır.     Kurs Öğretmeni Yıldız KANLIÖZ Yenişehir Belediyesi Bilim ve Sanat Merkezi – Sınıf Öğretmeni/Mersin Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Eğitici Eğitmeni, Scientix Temsilcisi, STEM Eğitici Eğitmenidir. Kodlama, Robotik, 3D Tasarım ve STEAM Eğitimi vermektedir.

Eğitimde Microsoft Araçları

Bu kurs Microsoft araçlarını etkili kullanabilmek için pratik ve kolay açıklamaları ve kullanım şekillerini hedeflemektedir. Kursumuz aynı zamanda  Microsoft araçlarının mobil araçlar ve bilgisayardan eğitim ve mesleki gelişim, üretkenlik ve zaman yönetimi konusunda faydalı bilgiler içermektedir. ” Etkili bir öğrenme zamansızdır ve her yerde gerçekleşebilir fakat içinde bulunduğu çağın araçları ile her zaman daha fazla […]

Eğitim 3.0

Bu kurs yakın gelecekte eğitim ve öğretim alanında  kullanıyor olacak  Teknoloji entegreli yöntem, metot ve digital uygulamalar hakkında sizleri bilgilendirmek, ilham vermek  ve geleceğin eğitim anlayışındaki yenilikleri ve teknolojik trendleri ve uygulamaları hakkında bir farkındalık oluşturmak amacı ile eTwinning Ulusal Destek Servisi Üyesi ve İçerik Geliştirme Ekibi Sorumlusu Ertan Kocabaş Koordinatörlüğünde oluşturulmuştur.

STEAM Eğitimi Yaklaşımı

Bu Kursun İçeriği: STEAM Eğitimi Ön Anket STEAM Eğitim Yaklaşımı Nedir? STEAM Eğitim Yaklaşımı Neden Önem Kazandı? Bir STEAM Eğitimi Nasıl Planlanmalı STEAM Eğitimi Ders Planı Hazırlama STEAM Eğitimi Örnekleri STEAM Eğitimi Son Anket Kaynakça       Kurs Öğretmeni Yıldız KANLIÖZ Yenişehir Belediyesi Bilim ve Sanat Merkezi – Sınıf Öğretmeni 2009 yılından bu yana […]

eTwinning’in Teknopedagojik 100’ü

Kursun Amacı Avrupa’da okullar için oluşturulmuş ağ olan eTwinning’in öğretmenlere,öğrencilere ve okullara  sunduğu eğitim fırsatları çerçevesinde ülkemizde her yıl artan sayıda eTwinning projesi yapılmaktadır.Yürütülen eTwinning projelerinin öğretmen ve öğrenci üzerinde bırakacağı olumlu etki ve sürdürülebilir proje sonuçları;belli kriterler çerçevesinde gerçekleştirilen nitelikli proje çalışmalarıyla mümkün olabilmektedir. Bu bağlamda kursumuz,eTwinning projelerin pedagojik yönü,öğretim programı ile ilişkisi,işbirliği yönü,teknoloji […]

Temel Arduino Eğitimi

Kursumuz; Arduino hakkında temel bilgi, sensörler ve shieldleri tanıma, Arduino IDE ve MBlock programlarını tanıma ve basit kodlama örnekleri ile temel oluşturacak bir kaç Arduino uygulamalarını içermektedir. Uygulamalı bir eğitim olduğundan kursumuzu tamamlayabilmek için Arduino UNO Başlangıç Seti gerekmektedir.Ayrıca temel bilgisayar ve internet kullanım becerisine gereksinim duyulmaktadır.Kodlama eğitimine yer verilmeyecektir, sadece uygulamalarda yer alan kodlar […]

COSPACE İLE SENARYO VE KODLAMA TEMELLİ VR İLE İÇERİK GELİŞTİRME

Günümüzün en dikkat çeken teknolojilerinden birisi olan Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) ile artık bizler de sınıf ortamında içerik geliştirerek, öğrencilerimize daha kaliteli ve eğlenceli eğitim imkanı sunabilmekteyiz. Bu kursta Senaryo yazım aşaması sonrası, kodlama yaparak sanal gerçeklik içerikleri oluşturmayı öğreneceğiz. Ancak bu kursa başlamadan önce Asaf Ekin YEŞİL öğretmenimizin eTwinning Projelerinde CoSpaces Edu Kullanımı kursunu […]

Çevrim İçi Değerlendirme Araçlarının Uzaktan Eğitimde Kullanımı

Ülkemizde Covid-19 sonrası eğitime ara verilmesi ile birlikte öğrencilerin eğitim ve öğrenim süreçlerinden kopmamaları için uzaktan eğitim sürecine geçilmiştir. İlkokul, ortaokul ve lise öğrencileri Milli Eğitim Bakanlığının Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve televizyon kanalı EBA TV üzerinden derslere katılmaktadır. Öğretmenler de EBA sistemi üzerinden öğrencilerini ödevlendirerek, canlı dersler ile konu anlatımı, soru çözümü yaparak bu […]

TEKNOLOJİK PEDAGOJİK İÇERİK BİLGİSİ

Merhaba Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi eğitimine hoşgeldiniz. Bu eğitimde sizlere TPACK modelinden, ISTE standartlarından ve Bloom’un Taksonomisinden bahsedip, ardından Learning Designer ile ders planı hazırlama aşamalarını paylaşmak istiyorum. Biraz teori biraz uygulama şeklinde ilerleyecek olan eğitimin içerisinde örnek web 2.0 uygulamalarını da görebileceksiniz.   “Gerçek bir keşif yolculuğu yeni topraklara ulaşmak değil, eski olanı yeni […]

“Kodu Game Lab” Kursu

Microsoft tarafından geliştirilmiş, 3 boyutlu ortamda 3 boyutlu karakterler kullanılarak oyun yapmayı ve programlamayı amaçlayan bir platformdur. MBlock ve Scratch  gibi blok tabanlı görsel programlama kullanılır. Kodu Game Lab , çocukların blok tabanlı basit görsel programlama diliyle ‘oyun’ geliştirebildikleri, oynayabildikleri ve yaptıkları oyunları arkadaşlarıyla paylaşabildikleri bir yazılımdır. Kodu Game Lab oyun oynayarak, oyun programlamaya imkan sunar. […]

Endüstri 4.0-Eğitim İlişkisi

Bu öğrenme etkinliği, 4. Sanayi devrimiyle birlikte büyük bir değişim ve dönüşüm yaşayan ve gittikçe dijitalleşen dünyada,bu gelişmeleri anlamak,gelişmelerin tarihsel sürecine kısaca göz atmak ve endüstrideki  üst düzey teknolojik gelişmelerin neler olduğunu ve  eğitim ilişkisini ele almaktadır. Bu kurs Gökhan ARIKAN ve Ünsal SAPER tarafından hazırlanmıştır.

21. Yüzyıl İçin 21 Dijital Yeterlik

21. Yüzyıl İçin 21 Dijital Yetkinlik isimli MOOC kursumuz, dijital yeterliklerin geliştirilmesinin yanında eğitim süreçlerinde ve eTwinning projelerinde etkin kullanımını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda meslektaşlarımızın mesleki gelişimlerine katkı sunacak MOOC kursumuz, “Dijital Çağa Uygun Bir Türkiye” vizyonuyla hazırlanmıştır. Eğitmenler : Ünsal SAPER & Gökhan ARIKAN Dijital Okyanusta Dijital Yetkinlikleri Keşfetmeye Hazır mısınız?

Eğitimde Micro:bit

BBC micro:bit, yazılım ve donanımın birlikte nasıl çalıştığını tanımanızı sağlayan cep boyutunda bir bilgisayardır. LED ışıklı ekranı, butonları, sensörleri bulunan, programlayabileceğiniz ve fiziksel olarak etkileşime girebileceğiniz birçok giriş/çıkış özelliğine sahiptir. Bu kursta micro:bit kartın genel kullanımı ile farklı proje örneklerine yer verilerek, hem kart üzerinde bulunan sensörlerin kullanımı, hem de harici bileşenler eklenerek devre kurulumu ve kodları […]