Bu Öğrenme Etkinliği amacı farklı Web 2.0 araçları ve uygulamaları keşfedip kullanmak ve eTwinning projelerinde uygulanabilirliğini değerlendirmektir. Etkinliğimizde 1 Kurs tanıtım modülü, 6 çalışma modülü ve 1 destek modülü olmak üzere toplam 8 modül bulunmaktadır. Modüller bir eTwinning projesinin planlama aşamasından, sonuç ve değerlendirme aşamasına kadar bir biri ile bağlantılı modüllerden oluşmaktadır. Her modülde Modül başlığı içeriğine […]
Eğitime Genel Bakış Bu eğitim eTwinning projesine yeni başlayan öğretmenler için hazırlanmıştır. Eğitim işbirlikçi web araçlarının tanıtımını ve kullanımını içermektedir. Bu kurs ile birlikte işbirlikçi web araçları hakkında bilgi sahibi olup eTwinning projelerinizde nasıl kullanabileceğinizi öğreneceksiniz. Bu kurs yaklaşık olarak 3 saatte tamamlanacak şekilde tasarlanmıştır. Katılımcıların durumlarına göre süre değişebilmektedir.
Bu kurs öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak ve 21.yüzyıl eğitimimdeki yeni metot, pedagoji ve yaklaşımları konusunda öğretmenlerin bilgi ve yaklaşımlarını güncellemek amacı ile oluşturulmuştur. Değişime hazır mısınız ? Eğitmen: Adil Tuğyan ” Bugünün Öğrencilerini Dünün Yöntem ve Araçları ile Eğitirsek, Yarınlarını Çalmış Oluruz .”
Mobil uygulamalar eğitimi içerisinde daha önce hiç mobil uygulama kullanmamış öğretmenlerimiz için tanıtım ve videolara, bazı uygulamaların ders planı örneklerine ulaşabileceksiniz. Bu uygulamalar dışında sizlerin kullandığı uygulamaları meslektaşlarınızla paylaşabileceğiniz bir öğrenme ve paylaşım ortamında bulunacaksınız. Kendine güvenli, değişimden korkmayan belki de amaçları içinde dünyada fark yaratmayı hedefleyen 21. yüzyıl öğretmeni ve öğrencileri için faydalı olabilecek uygulamaları […]
Bu kursun amacı, eğitimde 21.yüzyılın temel beceri ve okur yazarlılıklarının gerektirdiği öğrenme alanlarını ve öğrenme pedagojilerini yeniden düşünerek, bu gereklilikleri okul ortamına uyarlayıp, öğrenme ve öğretme sürecinin esnek, dönüşüme açık ve geliştirilebilir bir temel unsuru haline getirme konusunda yapılabilecek çalışmaları hedeflemektedir. Kurs FCL Türkiye tarafından yürütülmektedir. ” Bugünün bireylerine dünün araç ve yöntemleri ile öğretirsek […]
Artırılmış gerçeklik sınıfta oldukça potansiyeli olan yeni teknolojilerdir. Uygulamaların, gerçek fiziksel ortamları çeşitli ses, resim, video vb. dijital ortamlarla zenginleştirilmesine olanak sağlaması biz eğitimciler için güzel bir eğitim aracı olarak kullanılmasını sağlıyor. Bu kurs artırılmış gerçeklik nedir?, eğitimde örnek uygulamalar, içeriklerinizi zenginleştirebileceğiniz mobil uygulamalar ve QR Kodlar olarak birbirinin devamı olan 4 modülden oluşmaktadır. Ara […]
Bu kursta yaratıcı yazma çalışmalarının kapsamı ve web 2.0 araçları ile yaratıcı yazma çalışmasının nasıl ele alınacağı konusu üzerinde durulacaktır. Kurs Öğretmeni Yıldız KANLIÖZ Yenişehir Belediyesi Bilim ve Sanat Merkezi – Sınıf Öğretmeni/Mersin Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Eğitici Eğitmeni, Scientix Temsilcisi, STEM Eğitici Eğitmenidir. Kodlama, Robotik, 3D Tasarım ve STEAM Eğitimi vermektedir.
Bu kurs Microsoft araçlarını etkili kullanabilmek için pratik ve kolay açıklamaları ve kullanım şekillerini hedeflemektedir. Kursumuz aynı zamanda Microsoft araçlarının mobil araçlar ve bilgisayardan eğitim ve mesleki gelişim, üretkenlik ve zaman yönetimi konusunda faydalı bilgiler içermektedir. ” Etkili bir öğrenme zamansızdır ve her yerde gerçekleşebilir fakat içinde bulunduğu çağın araçları ile her zaman daha fazla […]
Bu Kursun İçeriği: STEAM Eğitimi Ön Anket STEAM Eğitim Yaklaşımı Nedir? STEAM Eğitim Yaklaşımı Neden Önem Kazandı? Bir STEAM Eğitimi Nasıl Planlanmalı STEAM Eğitimi Ders Planı Hazırlama STEAM Eğitimi Örnekleri STEAM Eğitimi Son Anket Kaynakça Kurs Öğretmeni Yıldız KANLIÖZ Yenişehir Belediyesi Bilim ve Sanat Merkezi – Sınıf Öğretmeni 2009 yılından bu yana […]
ZOOM, doküman ve ekran paylaşımı ile birlikte kamera görüntüsünü bir araya getirerek kayıt yapabilen ücretsiz video konferans programıdır. ZOOM; telefon, tablet vb cihaz ve platformlarda video, ses ve ekran paylaşımı deneyimi sunar. Zoom Meeting sistemine üyelik ücretsizdir. Herhangi bir e-posta (Google / Facebook ) hesabınızla hemen üye olabilirsiniz. Ramazan KAYA / Soru ve önerileriniz için eTwinning Live […]
Kursun Amacı Avrupa’da okullar için oluşturulmuş ağ olan eTwinning’in öğretmenlere,öğrencilere ve okullara sunduğu eğitim fırsatları çerçevesinde ülkemizde her yıl artan sayıda eTwinning projesi yapılmaktadır.Yürütülen eTwinning projelerinin öğretmen ve öğrenci üzerinde bırakacağı olumlu etki ve sürdürülebilir proje sonuçları;belli kriterler çerçevesinde gerçekleştirilen nitelikli proje çalışmalarıyla mümkün olabilmektedir. Bu bağlamda kursumuz,eTwinning projelerin pedagojik yönü,öğretim programı ile ilişkisi,işbirliği yönü,teknoloji […]
Kursumuz; Arduino hakkında temel bilgi, sensörler ve shieldleri tanıma, Arduino IDE ve MBlock programlarını tanıma ve basit kodlama örnekleri ile temel oluşturacak bir kaç Arduino uygulamalarını içermektedir. Uygulamalı bir eğitim olduğundan kursumuzu tamamlayabilmek için Arduino UNO Başlangıç Seti gerekmektedir.Ayrıca temel bilgisayar ve internet kullanım becerisine gereksinim duyulmaktadır.Kodlama eğitimine yer verilmeyecektir, sadece uygulamalarda yer alan kodlar […]
Online eğitimin yaygınlaştığı günümüzde öğrencilerinizle ve arkadaşlarınızla anlık ve interaktif görüşmelere yapabileceğiniz çeşitli uygulamalar ve programlar mevcuttur. Adobe Connect sanal sınıfı, hızlı eğitim için çözümler sunar ve neredeyse her yerden, hemen her cihazdan erişilebilir. 1 Temmuz 2020 tarihine kadar 25 kullanıcı ile sınırlı ve ücretsiz olarak kullanabileceğiniz uygulamaya dair detayları kursumuzda bulabilirsiniz. Ramazan KAYA / Soru […]
Eğitime Genel Bakış Bu eğitim en az temel seviye bilgisayar bilgisi bulunan öğretmenler için hazırlanmıştır. Eğitimde Özgür Yazılım Felsefesi, Açık Kaynak Kodlu Yazılımlar, Açık kaynak kodlu işletim sistemlerinin tanıtımı ve özgür ve açık kaynak kodlu eğitim yazılımlarının uygulamaları hakkında temel seviye bilgi bulunmaktadır. Eğitimin amacı eTwinning projelerinde Özgür Yazılım ve Açık Kaynak Kodlu Yazılım kullanma […]
Günümüzün en dikkat çeken teknolojilerinden birisi olan Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) ile artık bizler de sınıf ortamında içerik geliştirerek, öğrencilerimize daha kaliteli ve eğlenceli eğitim imkanı sunabilmekteyiz. Bu kursta Senaryo yazım aşaması sonrası, kodlama yaparak sanal gerçeklik içerikleri oluşturmayı öğreneceğiz. Ancak bu kursa başlamadan önce Asaf Ekin YEŞİL öğretmenimizin eTwinning Projelerinde CoSpaces Edu Kullanımı […]
“Sınıf ortamında veya okul dışında, her zaman yanınızda! Birbiriyle mükemmel bir etkileşim halinde çalışabilen uygulamaların ve araçların dünyası! Çevrimiçi çalışma, ödev ve projelerin yürütüldüğü ve tüm bunlara ücretsiz olarak ulaşabileceğiniz etkileyici bir sistem!” “Google eğitim araçları 1- Google Classroom” size ve öğrencilerinize çevrimiçi çalışma deneyimini sunuyor. Kursumuzda organize bir sınıf oluşturmanıza yardımcı olacak herşeyi bulabileceksiniz. […]
Merhaba Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi eğitimine hoşgeldiniz. Bu eğitimde sizlere TPACK modelinden, ISTE standartlarından ve Bloom’un Taksonomisinden bahsedip, ardından Learning Designer ile ders planı hazırlama aşamalarını paylaşmak istiyorum. Biraz teori biraz uygulama şeklinde ilerleyecek olan eğitimin içerisinde örnek web 2.0 uygulamalarını da görebileceksiniz. “Gerçek bir keşif yolculuğu yeni topraklara ulaşmak değil, eski olanı yeni […]
Ülkemizde Covid-19 sonrası eğitime ara verilmesi ile birlikte öğrencilerin eğitim ve öğrenim süreçlerinden kopmamaları için uzaktan eğitim sürecine geçilmiştir. İlkokul, ortaokul ve lise öğrencileri Milli Eğitim Bakanlığının Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve televizyon kanalı EBA TV üzerinden derslere katılmaktadır. Öğretmenler de EBA sistemi üzerinden öğrencilerini ödevlendirerek, canlı dersler ile konu anlatımı, soru çözümü yaparak bu […]
Microsoft tarafından geliştirilmiş, 3 boyutlu ortamda 3 boyutlu karakterler kullanılarak oyun yapmayı ve programlamayı amaçlayan bir platformdur. MBlock ve Scratch gibi blok tabanlı görsel programlama kullanılır. Kodu Game Lab , çocukların blok tabanlı basit görsel programlama diliyle ‘oyun’ geliştirebildikleri, oynayabildikleri ve yaptıkları oyunları arkadaşlarıyla paylaşabildikleri bir yazılımdır. Kodu Game Lab oyun oynayarak, oyun programlamaya imkan sunar. […]
Bu kursta ; Lego Mindstorms EV3 Robot seti hakkında bilgi edinecek, Sensör ve motorlarını tanıyacak, Ev3 yazılımı hakkında bilgi edinecek ve basit kod blokları nasıl oluşturulur sorusunun cevabını bulacaksınız. Eğitimimiz başlangıç seviyesi olup, orta ve üst seviye kurslarımız da yakında yayında olacaktır.
Bu öğrenme etkinliği, 4. Sanayi devrimiyle birlikte büyük bir değişim ve dönüşüm yaşayan ve gittikçe dijitalleşen dünyada,bu gelişmeleri anlamak,gelişmelerin tarihsel sürecine kısaca göz atmak ve endüstrideki üst düzey teknolojik gelişmelerin neler olduğunu ve eğitim ilişkisini ele almaktadır. Bu kurs Gökhan ARIKAN ve Ünsal SAPER tarafından hazırlanmıştır.
Bu kursta ; LEGO MINDSTORMS EV3 ile tasarım ve kodlama yapmaya başlıyoruz. basit bir robot oluşturarak kod blokları ile robotumuzu motorlar ve sensörlerin kullanımıyla ilgili örnekler vererek kodlayacağız. Eğitimimiz 2. seviye olup,üst seviye kurslarımız da yakında yayında olacaktır.
”Çok az insan yaratıcı olarak kabul edilir: Birkaç ressam, birkaç şair; milyonda bir kişi. Bu saçmalıktır. Her insan doğuştan yaratıcıdır. Çocukları izlersen görürsün. Bütün çocuklar yaratıcıdır.” Osho
21. Yüzyıl İçin 21 Dijital Yetkinlik isimli MOOC kursumuz, dijital yeterliklerin geliştirilmesinin yanında eğitim süreçlerinde ve eTwinning projelerinde etkin kullanımını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda meslektaşlarımızın mesleki gelişimlerine katkı sunacak MOOC kursumuz, “Dijital Çağa Uygun Bir Türkiye” vizyonuyla hazırlanmıştır. Eğitmenler : Ünsal SAPER & Gökhan ARIKAN Dijital Okyanusta Dijital Yetkinlikleri Keşfetmeye Hazır mısınız?
BBC micro:bit, yazılım ve donanımın birlikte nasıl çalıştığını tanımanızı sağlayan cep boyutunda bir bilgisayardır. LED ışıklı ekranı, butonları, sensörleri bulunan, programlayabileceğiniz ve fiziksel olarak etkileşime girebileceğiniz birçok giriş/çıkış özelliğine sahiptir. Bu kursta micro:bit kartın genel kullanımı ile farklı proje örneklerine yer verilerek, hem kart üzerinde bulunan sensörlerin kullanımı, hem de harici bileşenler eklenerek devre kurulumu ve kodları […]