Etwinning Projelerinde Değerler Eğitimi ve STEM

STEM ve değerler eğitimi günümüz eğitim anlayışının en önemli unsurlarındandır. STEM ve değerler eğitiminin bir arada olduğu etkinlikler, öğrencilerin akademik gelişimlerinin yanında  kişilik gelişimlerine de katkı sağlar.  Bu kursun amacı öğretmenlerin  STEM ve değerler eğitimi konusunda bilgilenmesini sağlamak, iki yaklaşımın bir arada sunulduğu etkinlikler hazırlamak ve bu etkinlikleri eTwinning projelerine nasıl entegre edecekleri konusunda öğretmenlere […]

Dijital Bağlamda Ölçme ve Değerlendirme-1

Herkese merhaba, 2 kurstan oluşacak olan ‘Dijital Bağlamda Ölçme ve Değerlendirme’ eğitimimizin ilk kursuna hoş geldiniz. Bu eğitimde,  sınıflarımızda kullandığımız  ”Klasik Ölçme ve Değerlendirme”  yöntem ve tekniklerini hatırlarken,  bu yöntem ve tekniklerin dijital araçlar kullanılarak sınıflara nasıl uyarlanabileceğini inceleyeceğiz. Yazar  Hakkında Özge İnce, Avcılar Cihangir Ortaokulu İngilizce Öğretmenidir. eTwinning projeleri yürütmektedir. ITEC projesi 4. ve 5. […]

CLIL – İçerik ve Dil Entegreli Öğrenme

  Kurs Hakkında : Bu kursta içerik ve dil entegreli öğrenme yönteminin ne olduğunu, öğrenenlere ve öğretenlere ne gibi faydalar sağlayacağını, e-Twinning projelerinde nasıl kullanılacağını öğreneceğiz.  İlkokul, ortaokul ve liselerde dil öğretimi yapan , öğrenmeyi daha eğlenceli ve kalıcı hale getirmeyi hedefleyen, İçerik ve dil entegreli öğrenme yöntemini e-Twinning projelerinde kullanarak kaliteli ve zengin projeler oluşturmak […]

STEAM Eğitimi Yaklaşımı

Bu Kursun İçeriği: STEAM Eğitimi Ön Anket STEAM Eğitim Yaklaşımı Nedir? STEAM Eğitim Yaklaşımı Neden Önem Kazandı? Bir STEAM Eğitimi Nasıl Planlanmalı STEAM Eğitimi Ders Planı Hazırlama STEAM Eğitimi Örnekleri STEAM Eğitimi Son Anket Kaynakça       Kurs Öğretmeni Yıldız KANLIÖZ Yenişehir Belediyesi Bilim ve Sanat Merkezi – Sınıf Öğretmeni 2009 yılından bu yana […]

Web Konferans Programı: Zoom

ZOOM, doküman ve ekran paylaşımı ile birlikte kamera görüntüsünü bir araya getirerek kayıt yapabilen ücretsiz video konferans programıdır. ZOOM; telefon, tablet vb cihaz ve platformlarda video, ses ve ekran paylaşımı deneyimi sunar. Zoom Meeting sistemine üyelik ücretsizdir. Herhangi bir e-posta (Google / Facebook ) hesabınızla hemen üye olabilirsiniz. Ramazan KAYA / Soru ve önerileriniz için eTwinning Live […]

eTwinning’in Teknopedagojik 100’ü

Kursun Amacı Avrupa’da okullar için oluşturulmuş ağ olan eTwinning’in öğretmenlere,öğrencilere ve okullara  sunduğu eğitim fırsatları çerçevesinde ülkemizde her yıl artan sayıda eTwinning projesi yapılmaktadır.Yürütülen eTwinning projelerinin öğretmen ve öğrenci üzerinde bırakacağı olumlu etki ve sürdürülebilir proje sonuçları;belli kriterler çerçevesinde gerçekleştirilen nitelikli proje çalışmalarıyla mümkün olabilmektedir. Bu bağlamda kursumuz,eTwinning projelerin pedagojik yönü,öğretim programı ile ilişkisi,işbirliği yönü,teknoloji […]

Temel Arduino Eğitimi

Kursumuz; Arduino hakkında temel bilgi, sensörler ve shieldleri tanıma, Arduino IDE ve MBlock programlarını tanıma ve basit kodlama örnekleri ile temel oluşturacak bir kaç Arduino uygulamalarını içermektedir. Uygulamalı bir eğitim olduğundan kursumuzu tamamlayabilmek için Arduino UNO Başlangıç Seti gerekmektedir.Ayrıca temel bilgisayar ve internet kullanım becerisine gereksinim duyulmaktadır.Kodlama eğitimine yer verilmeyecektir, sadece uygulamalarda yer alan kodlar […]

eTwinning PROJELERİNDE AKTİF VE DİJİTAL VATANDAŞLIK

Hızla gelişen teknoloji dünyada akıl almaz bir değişime sebep olmaktadır. Her geçen saniye geleceğimiz için gelişmeler olmakta ve teknoloji bizlere her an yenilikler sunmaktadır . Kabul etmek gerekir ki bu bağlamda ele alındığında teknoloji muhteşem bir güçtür. Ancak  büyük güçler beraberinde büyük sorumluluklar getirmelidir aksi taktirde gücün kötüye kullanımı geleceğimiz açısından negatif sonuçlar doğuracaktır. İnsanların […]

Web Konferans Programı: Adobe Connect

Online eğitimin yaygınlaştığı günümüzde öğrencilerinizle ve arkadaşlarınızla anlık ve interaktif görüşmelere yapabileceğiniz çeşitli uygulamalar ve programlar mevcuttur.  Adobe Connect sanal sınıfı, hızlı eğitim için çözümler sunar ve neredeyse her yerden, hemen her cihazdan erişilebilir. 1 Temmuz 2020 tarihine kadar 25 kullanıcı ile sınırlı ve ücretsiz olarak kullanabileceğiniz uygulamaya dair detayları kursumuzda bulabilirsiniz. Ramazan KAYA / Soru […]

Eğitim 3.0

Bu kurs yakın gelecekte eğitim ve öğretim alanında  kullanıyor olacak  Teknoloji entegreli yöntem, metot ve digital uygulamalar hakkında sizleri bilgilendirmek, ilham vermek  ve geleceğin eğitim anlayışındaki yenilikleri ve teknolojik trendleri ve uygulamaları hakkında bir farkındalık oluşturmak amacı ile eTwinning Ulusal Destek Servisi Üyesi ve İçerik Geliştirme Ekibi Sorumlusu Ertan Kocabaş Koordinatörlüğünde oluşturulmuştur. 

Erasmus+ Okullar Arası Değişim Ortaklıkları (KA229)

‘Erasmus+ Okullar Arası Değişim Ortaklıkları (KA229)’ adlı  kursumuz, Erasmus+ programını merak eden fakat nereden başlayacağını bilemeyen öğretmenlerimizi yönlendirmek için yazılmıştır. Kurs  süresince Erasmus+ Programı hakkında bilgi alacak, öğretmen olarak yararlanabileceğiniz programları inceleyecek ve okulunuzu sisteme nasıl kaydedeceğinizi göreceksiniz. Aynı zamanda  Erasmus+ Proje Sonuçları Platformundan örnek projelere nasıl ulaşabileceğinizi izleyebileceksiniz. Yazarın kabul edilen  ve uygulanıp nihayetlenen  […]

Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu: SAMR Modeli

SAMR modeli, teknolojiyi eğitim ortamlarına entegre etmek amacıyla kullanılan yöntemlerden biridir. Amerikalı okul araştırmacısı Dr. Ruben R. Puentedura tarafından ortaya konulmuştur.Puentedura’nın bu modeli, öğretmenlerin derslerinde yenilik yapmak için kullanabilecekleri araçları tanımlayabilmeleri için gerekli görülmektedir. Bu kurs, herhangi bir teknolojik aracı dersine entegre etmek isteyen bir eğitimcinin karşılaştığı sorunları en aza indirmek ve öğrencilerin en üst […]

Zeka Oyunlarının Müfredat Bağlantısı Ve Disiplinlerarası Kalıcı Öğrenmedeki Yeri

Kursun amacı; zekâ oyunları ve zekâ çeşitlerinin genel olarak tanıtılması, eTwinning portalında zekâ oyunları projeleri yapmak isteyen yenilikçi öğretmenlerimize tanışma fırsatı sunulması, disiplinler arası yaklaşımla yapılan zekâ oyunları ders planlarının incelenip, yeni ders planları yapılmasına örnek oluşturulmasıdır.      

eTwinning Projelerinde Özgür Yazılım / Açık Kaynak Kodlu Eğitim Araçlarının Kullanımı (Temel Seviye)

Eğitime Genel Bakış Bu eğitim en az temel seviye bilgisayar bilgisi bulunan öğretmenler için hazırlanmıştır. Eğitimde Özgür Yazılım Felsefesi, Açık Kaynak Kodlu Yazılımlar, Açık kaynak kodlu işletim sistemlerinin tanıtımı ve özgür ve açık kaynak kodlu eğitim yazılımlarının uygulamaları hakkında temel seviye bilgi bulunmaktadır. Eğitimin amacı eTwinning projelerinde Özgür Yazılım ve Açık Kaynak Kodlu Yazılım kullanma […]

SENARYO VE KODLAMA TEMELLİ VR İLE İÇERİK GELİŞTİRME

  Günümüzün en dikkat çeken teknolojilerinden birisi olan Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) ile artık bizler de sınıf ortamında içerik geliştirerek, öğrencilerimize daha kaliteli ve eğlenceli eğitim imkanı sunabilmekteyiz. Bu kursta Senaryo yazım aşaması sonrası, kodlama yaparak sanal gerçeklik içerikleri oluşturmayı öğreneceğiz. Ancak bu kursa başlamadan önce Asaf Ekin YEŞİL öğretmenimizin eTwinning Projelerinde CoSpaces Edu Kullanımı […]

Google Classroom

“Sınıf ortamında veya okul dışında, her zaman yanınızda! Birbiriyle mükemmel bir etkileşim halinde çalışabilen uygulamaların ve araçların dünyası! Çevrimiçi çalışma, ödev ve projelerin yürütüldüğü ve tüm bunlara ücretsiz olarak ulaşabileceğiniz etkileyici bir sistem!” “Google eğitim araçları 1- Google Classroom” size ve öğrencilerinize çevrimiçi çalışma deneyimini sunuyor. Kursumuzda organize bir sınıf oluşturmanıza yardımcı olacak herşeyi bulabileceksiniz. […]

FATİH projesinde eTwinning entegrasyonu

Bu kurs, FATİH(Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi ) projesinde eTwinning entegrasyonu ve EBA (Eğitim Bilişim AĞI) ile bu entegrasyonun nasıl sağlanacağını açıklamak amacıyla oluşturulmuştur. Kursumuzda hem Proje Tabanlı Öğrenmeyi hem de Senaryo Tabanlı Öğrenmeyi göreceksiniz. Proje tabanlı öğrenme ortamına uygun olan eTwinning platformunu FATİH ve EBA kullanılarak Senaryo Tabanlı Öğrenmeyle pekiştireceğiz. Desteklerinden dolayı Sayın Zehra […]

eTwinning TR Ambassadors

Bu kurs eTwinning Koordinatörlüğü görevine yeni başlamış veya il koordinatörlüğü görevine davam edip mesleki gelişimlerine katkıda bulunup, bilgilerini geliştirmek ve güncellemek isteyen eTwinning il koorninatörleri için MEB YEĞİTEK eTwinning Ulusal Destek Servisi Eğitim Uzmanı Ertan KOCABAŞ, MEB YEĞİTEK eTwinning Ulusal Destek Servis Etkinlik Yöneticisi ve İl Koordinatörleri Sorumlusu Hülya BAL ve  içerik geliştime grubu üyesi […]

TEKNOLOJİK PEDAGOJİK İÇERİK BİLGİSİ

Merhaba Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi eğitimine hoşgeldiniz. Bu eğitimde sizlere TPACK modelinden, ISTE standartlarından ve Bloom’un Taksonomisinden bahsedip, ardından Learning Designer ile ders planı hazırlama aşamalarını paylaşmak istiyorum. Biraz teori biraz uygulama şeklinde ilerleyecek olan eğitimin içerisinde örnek web 2.0 uygulamalarını da görebileceksiniz.   “Gerçek bir keşif yolculuğu yeni topraklara ulaşmak değil, eski olanı yeni […]

Çevrim İçi Değerlendirme Araçlarının Uzaktan Eğitimde Kullanımı

Ülkemizde Covid-19 sonrası eğitime ara verilmesi ile birlikte öğrencilerin eğitim ve öğrenim süreçlerinden kopmamaları için uzaktan eğitim sürecine geçilmiştir. İlkokul, ortaokul ve lise öğrencileri Milli Eğitim Bakanlığının Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve televizyon kanalı EBA TV üzerinden derslere katılmaktadır. Öğretmenler de EBA sistemi üzerinden öğrencilerini ödevlendirerek, canlı dersler ile konu anlatımı, soru çözümü yaparak bu […]

Kodlama ve Robotik Uygulamalarının Disiplinlerarası Kullanımı

Öğretmenler, kodlanabilir robotlar ile direkt kodlama eğitimi verebilir ya da bu robotları kodlamalar aracılığıyla müfredatlarına entegre edebilirler. Bu kursta kodlanabilir robotların çeşitli disiplinlere entegrasyonu hakkında bilgiler ve uygulama örnekleri sunularak çeşitli branşlardan öğretmenlere ilham olmak amaçlanmıştır.

mBlock ile mBot Eğitimi

Bu kursun amacı katılımcıların mbot adlı eğitsel robot kitini kullanabilecek ve farklı ders etkinliklerine uyarlayabilecek bilgi birikimine sahip olmasıdır.
Kurs sonrasında katılımcılar:
1) mBlock adlı programlama aracının nasıl kullanıldığını,
2) mBot adlı robot kitinin nasıl kurulacağını ve programlanacağını
3) Farklı derslere uyarlanarak farklı etkinliklerin nasıl üretilebileceğini öğreneceklerdir.
Katılımcıların kursu başarıyla bitirip sertifika almaları için her bölümün sonunda yer alan sınavları geçmeleri gerekmektedir. Ayrıca mBot kullanarak hazırlanmış bir ders planı tasarlayarak paylaşmaları da beklenmektedir.

Drone Teknolojisi ve Drone Kodlama

Drone’lar (Drone/Uçan Göz/Dron), uzaktan kumanda veya yazılımsal olarak yönetilen, yönlendirilebilen İnsansız Hava Araçlarıdır. Günümüzde İnsansız Hava Araçları sadece askerî amaçla değil aynı zamanda sivil alanlarda da yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Havadan video ve resim çekimlerinde, orman yangını gözlemlerinde, enerji hatlarının kontrolünde, çevre denetimleri ve haritacılık alanlarında İHA olarak adlandırılan araçlar yaygın olarak karşımıza çıkmaktadır. Drone’ların […]

“Kodu Game Lab” Kursu

Microsoft tarafından geliştirilmiş, 3 boyutlu ortamda 3 boyutlu karakterler kullanılarak oyun yapmayı ve programlamayı amaçlayan bir platformdur. MBlock ve Scratch  gibi blok tabanlı görsel programlama kullanılır. Kodu Game Lab , çocukların blok tabanlı basit görsel programlama diliyle ‘oyun’ geliştirebildikleri, oynayabildikleri ve yaptıkları oyunları arkadaşlarıyla paylaşabildikleri bir yazılımdır. Kodu Game Lab oyun oynayarak, oyun programlamaya imkan sunar. […]

Endüstri 4.0-Eğitim İlişkisi

Bu öğrenme etkinliği, 4. Sanayi devrimiyle birlikte büyük bir değişim ve dönüşüm yaşayan ve gittikçe dijitalleşen dünyada,bu gelişmeleri anlamak,gelişmelerin tarihsel sürecine kısaca göz atmak ve endüstrideki  üst düzey teknolojik gelişmelerin neler olduğunu ve  eğitim ilişkisini ele almaktadır. Bu kurs Gökhan ARIKAN ve Ünsal SAPER tarafından hazırlanmıştır.