Hepimiz yaptığımız eTwinning projelerinin kalite etiketleri ile ödüllendirilmesini isteriz. Peki ama neden bazı projeler bu etiketlere layık görülürken bazı projeler görülmemekte? Bu eğitimde kalite etiketi kriterlerini nelerdir ve biz projelerimizde bu kriterleri nasıl elde ederiz sorularına cevap bulacağız. Eğitimimiz İngilizce öğretmeni Deniz Şengül tarafından hazırlanmıştır.
Bu kurs yakın gelecekte eğitim ve öğretim alanında kullanıyor olacak Teknoloji entegreli yöntem, metot ve digital uygulamalar hakkında sizleri bilgilendirmek, ilham vermek ve geleceğin eğitim anlayışındaki yenilikleri ve teknolojik trendleri ve uygulamaları hakkında bir farkındalık oluşturmak amacı ile eTwinning Ulusal Destek Servisi Üyesi ve İçerik Geliştirme Ekibi Sorumlusu Ertan Kocabaş Koordinatörlüğünde oluşturulmuştur.
ZOOM, doküman ve ekran paylaşımı ile birlikte kamera görüntüsünü bir araya getirerek kayıt yapabilen ücretsiz video konferans programıdır. ZOOM; telefon, tablet vb cihaz ve platformlarda video, ses ve ekran paylaşımı deneyimi sunar. Zoom Meeting sistemine üyelik ücretsizdir. Herhangi bir e-posta (Google / Facebook ) hesabınızla hemen üye olabilirsiniz. Ramazan KAYA / Soru ve önerileriniz için eTwinning Live […]
Online eğitimin yaygınlaştığı günümüzde öğrencilerinizle ve arkadaşlarınızla anlık ve interaktif görüşmelere yapabileceğiniz çeşitli uygulamalar ve programlar mevcuttur. Adobe Connect sanal sınıfı, hızlı eğitim için çözümler sunar ve neredeyse her yerden, hemen her cihazdan erişilebilir. 1 Temmuz 2020 tarihine kadar 25 kullanıcı ile sınırlı ve ücretsiz olarak kullanabileceğiniz uygulamaya dair detayları kursumuzda bulabilirsiniz. Ramazan KAYA / Soru […]
Günümüzün en dikkat çeken teknolojilerinden birisi olan Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) ile artık bizler de sınıf ortamında içerik geliştirerek, öğrencilerimize daha kaliteli ve eğlenceli eğitim imkanı sunabilmekteyiz. Bu kursta Senaryo yazım aşaması sonrası, kodlama yaparak sanal gerçeklik içerikleri oluşturmayı öğreneceğiz. Ancak bu kursa başlamadan önce Asaf Ekin YEŞİL öğretmenimizin eTwinning Projelerinde CoSpaces Edu Kullanımı kursunu […]
Bu kurs, İçerik Geliştirme Ekibinden sorumlu Koordinatör Ertan Kocabaş’ın koordinasyonunda Ekip üyesi Adil Tuğyan, Kenan Çete ve Bircan Keleş tarafından UDS için hazırlanmış olup, ESEP platformuna dahil edilen yeni eTwinning alanının tanıtımı ve kullanımı, eTwinning’e yeni başlayan okul yöneticilerine / öğretmenlere bilgi vermek amacı ile oluşturulmuştur. Kursta ESEP – Avrupa Okul Eğitimi Platformunu tanıtımı, amacı […]
Ülkemizde Covid-19 sonrası eğitime ara verilmesi ile birlikte öğrencilerin eğitim ve öğrenim süreçlerinden kopmamaları için uzaktan eğitim sürecine geçilmiştir. İlkokul, ortaokul ve lise öğrencileri Milli Eğitim Bakanlığının Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve televizyon kanalı EBA TV üzerinden derslere katılmaktadır. Öğretmenler de EBA sistemi üzerinden öğrencilerini ödevlendirerek, canlı dersler ile konu anlatımı, soru çözümü yaparak bu […]
Microsoft tarafından geliştirilmiş, 3 boyutlu ortamda 3 boyutlu karakterler kullanılarak oyun yapmayı ve programlamayı amaçlayan bir platformdur. MBlock ve Scratch gibi blok tabanlı görsel programlama kullanılır. Kodu Game Lab , çocukların blok tabanlı basit görsel programlama diliyle ‘oyun’ geliştirebildikleri, oynayabildikleri ve yaptıkları oyunları arkadaşlarıyla paylaşabildikleri bir yazılımdır. Kodu Game Lab oyun oynayarak, oyun programlamaya imkan sunar. […]
Bu öğrenme etkinliği, 4. Sanayi devrimiyle birlikte büyük bir değişim ve dönüşüm yaşayan ve gittikçe dijitalleşen dünyada,bu gelişmeleri anlamak,gelişmelerin tarihsel sürecine kısaca göz atmak ve endüstrideki üst düzey teknolojik gelişmelerin neler olduğunu ve eğitim ilişkisini ele almaktadır. Bu kurs Gökhan ARIKAN ve Ünsal SAPER tarafından hazırlanmıştır.
Bu kurs hem 21.yüzyıl devam ederken gelişen yeni eğitim trendleri ve metodolojileri hakkında öğretmenlerimizi bilgilendirmek hem de eTwinning projelerine bu trendlerin nasıl dahil edileceğine dair bilgi vermek ve aynı zamanda gerçek yaşam problemleri ile ilgili çözümler arayan eTwinning projeleri geliştirmektir. Bu kurs içerik geliştirme eğitmenleri Adil Tugyan tarafından MEB Yeğitek eTwinning katkısı ile oluşturulmuştur.
21. Yüzyıl İçin 21 Dijital Yetkinlik isimli MOOC kursumuz, dijital yeterliklerin geliştirilmesinin yanında eğitim süreçlerinde ve eTwinning projelerinde etkin kullanımını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda meslektaşlarımızın mesleki gelişimlerine katkı sunacak MOOC kursumuz, “Dijital Çağa Uygun Bir Türkiye” vizyonuyla hazırlanmıştır. Eğitmenler : Ünsal SAPER & Gökhan ARIKAN Dijital Okyanusta Dijital Yetkinlikleri Keşfetmeye Hazır mısınız?
Yapay zeka alanındaki kaydedilen ilerlemeler müzik ve resim alanında da büyük değişikliklere yol açmıştır. Bu kursumuzda yapay zeka aracılığıyla her yerde kullanabileceğimiz telifsiz müzik parçaları ile resimler oluşturacağımız gibi hiçbir müzik eğitimi almadığımız halde yapay zeka yardımıyla herhangi bir sanatçı gibi şarkı , türkü söyleyebilecek yada istediğimiz bir ünlü kişiye seslendirme yapabileceğiz.
BBC micro:bit, yazılım ve donanımın birlikte nasıl çalıştığını tanımanızı sağlayan cep boyutunda bir bilgisayardır. LED ışıklı ekranı, butonları, sensörleri bulunan, programlayabileceğiniz ve fiziksel olarak etkileşime girebileceğiniz birçok giriş/çıkış özelliğine sahiptir. Bu kursta micro:bit kartın genel kullanımı ile farklı proje örneklerine yer verilerek, hem kart üzerinde bulunan sensörlerin kullanımı, hem de harici bileşenler eklenerek devre kurulumu ve kodları […]
“FCL 3.0″ isimli Geleceğin Sınıfını Tasarlama kursumuzda sizlerle bir arada olmaktan ve karşılıklı paylaşımlarda bulunacak olmaktan dolayı mutluluk duyuyoruz. Yenilikçi öğrenme ortamı modellerinden biri olan EUN FCL-Geleceğin Sınıfı Laboratuvarını tasarlama eğitimi bağlamında siz değerli öğretmenlerimizle bilgi aktarımının ötesinde karşılık deneyim ve tecrübe aktarımıyla etkileşim ve işbirliği imkanı sağlayacak olan kursumuz, 26 Şubat 2024 tarihinde başlayacak […]
Bu kursta ; Scratch 3 ile LEGO MINDSTORMS EV3 robotumuzun kodlamasını yapıyoruz. Scratch 3 kod blokları ile robotumuzu motorlar ve sensörlerin kullanımıyla ilgili örnekler vererek kodlayacağız.
İşbirlikçi öğrenme; etkili iletişim, müzakere, çatışma çözümü, karar alma, liderlik, kişisel sorumluluk ve ekip çalışması gibi bir bütün halindeki kişiler arası becerilerin geliştirilmesine yönelik bir anahtardır. Bu becerilerin okulda da öğretilmesi gerekmektedir, ve öğrenme aktiviteleri bu tür becerileri entegre edecek şekilde tasarlanmalıdır. Etwinning projeleri teorinin pratiğe aktarılması ve işbirlikçi öğrenme ortamlarının oluşturulmasına imkan sağlamaktadır. Kursumuzda […]