Eğitim 3.0 – Modül 1.1 – İnternetin Tarihi Gelişimi – Web 3.0

Web3.0 — The Decentralized Vision of the Web in the Future

Merhaba Sevgili Öğretmen Arkadaşlar

  1. Modülün 2. bölümünde diğer modüllere kaynaklık edecek olan Web 3.0 çalışıyor olacağız. 1. bölümde uzaylıları püskürtmeniz muhteşemdi. Yolculuğumuz devam ediyor ve daha bir çok beklenmedik olay bizi bekliyor olabilir. Bu bölümde 
  • Web 3.0 
  • Blockchain
  • dapps

Web 3.0 Nedir ? 

  • Semantics Web – makinelerin ne demek istediğimizi yüksek bir doğrulukla anlaması. Kullanıcılara, yazılım için diğer insanlara bağımlı olmak yerine, kendi araçlarını ve yazılımlarını oluşturma ve yürütme gücü veren bir Web sürümü.
  • Web’deki içeriğin makineler tarafından okunabilmesi için kelimelere anlam kazandırmayı amaçlar. 
  • Web 3.0, herkesin gizlilik ve güvenlik kaybından korkmadan katılabileceği daha şeffaf ve daha adil bir ağdan oluşur.

İnternetin 3. Evresi. Videoyu izleyip notlar alınız.


 Blockchain Nedir ?

  • Blockchain’i “Özel” bir veritabanı olarak düşünün.
  • Blockchain’de veriler sonsuza kadar benzersiz ve değişmezdir.
  • Merkezi bir kontrol kuruluşuna ihtiyaç duymaz.

Şimdi Blockchainin nasıl çalıştığını görelim.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               Bitpanda
  • Blockchain, merkezi olmayan ve siber saldırılara karşı dayanıklı bir veritabanıdır
  • Blockchain, karşılıklı güven ve fikir birliği sağlamak için oluşturulmuş başarılı bir sistemdir
  • Bitcoin gibi bir kripto para birimi, blockchain teknolojisine ait birçok uygulamadan  yalnızca biridir
  • Sözleşmeler, dijital kimlikler, lojistik, hemen hemen her tür varlık ve çok daha fazlası blockchain’den faydalanabilir.

dapps Nedir?

Merkezi olmayan uygulamalar (dApps), tek bir bilgisayar yerine bir blok zinciri veya P2P bilgisayar ağında bulunan ve çalışan ve tek bir otoritenin görüş alanının ve denetiminin dışında olan dijital uygulamalar veya programlardır. Uygulamalar birbirleriyle etkileşime yapabilir. Bir ddApp, bir blok zinciri ağına benzer şekilde çalışır. Bu durumda, her dApp kullanıcısı ağ içindeki bir node’dur. Her kullanıcı, söz konusu ağda yapılan doğru işlem ve işlemleri izler.

Güvenlik

Bu, dApp’lerin ana özelliklerinden biridir. Bu, işlediği verileri güvence altına almak için güçlü kriptografi kullanan bir blok zinciri üzerinde çalıştığı gerçeği sayesinde. Bu ilk nokta, bilgilerin yalnızca gönderen tarafından görülebilmesini ve geri kalanının yalnızca geçerliliğini doğrulayabilmesini sağlar. Hiçbir zaman, bir kullanıcı tarafından oluşturulan bilgiler başkaları tarafından görülemez.

Eğitim ve 3.0 Web
Web 3.0 Eğitimi farklı yönlerden etkiyecek gibi görünüyor. Bunlardan birincisi, videonun bir öğrenme ortamı olarak yükselişi – örneğin Stanford Üniversitesi’nin yapay zeka sınıfları veya Khan Academy. Bu devrimin büyük bir parçası. Videolar, öğrenme paradigmasının tersine çevrilmiş halidir; öğretmenin sınıfta ders anlattığı ve daha sonra ödev atadığı formdan öğrencinin dersi evde izlediği ve daha sonra sınıfta ödev olarak kullanılan şeyi yaptığı form. Bu çok daha mantıklı olan bir paradigmadır. Okullar gerçek dünyada neler olup bittiğini yakalamak zorunda kalacak. Öğretmenlerin yeni medya ile aşina olmalarının gerçek bir ihtiyaç olduğunu düşünüyorum ve bilgi teknolojilerinin; vatandaşlık bilimi yapmak, bir İnternet projesinin parçası olmak, ücretsiz bir CAD/CAM programı ile bir şeyler yapabilecek.
 

Öğretmenler öğrencilerin öğrendiğini ve başarılı olduğunu görmek ister. Ortaya çıkan bu araçlar, öğrencilerini destekleme yeteneklerini artıracaktır.

Dijital ortamlardan elde edilen veriler, öğretmenlere her öğrencinin nasıl öğrendiği ve ilerlediği hakkında inanılmaz derecede değerli bilgiler ve öğrencilerinin kullanabileceği bir dizi açıklama sağlayabilir. Öğretmenler ayrıca kendi kişisel ve bağlantılı mesleki öğrenme ağlarını geliştirirken uygulama sorunlarıyla ilgili yardım arayabileceklerdir. Bu arada öğrenciler daha fazla bağımsızlık geliştirecek, öğretmeni bireylere ders verme, küçük gruplarla çalışma ve sınıfın bağlantısız doğası nedeniyle daha önce zor olan işbirlikçi etkileşimler tasarlama konusunda özgür bırakacaktır.

Tartışma

Sizce web 3.0 eğitime yeni bir boyut katacak mı ? Evet ise en çok hangi konularda olduğunu düşünüyorsunuz ? Fikirlerinizi bir kaç cümle ile yazınız.

Padlet ile yapıldı

 

Görevler

  • Bir Milanote yada Wakelet araçlarından birini kullanarak bir öğrenme günlüğü oluşturunuz. Öğrenme günlükleri modüllerde gördüğünüz konular ile ilgili bilgiler, linkler, resimler ve kendi çalışmalarınızı kapsar.
  • Brave tarayıcı indiriniz ve test ediniz.
  • Wolfram Alpha tarayıcısını keşfedin
  • Wolfram Alpha, arama motorlarının yaptığı gibi web sayfalarının listesini vermenin aksine sorularınızı doğrudan hesaplama yoluyla yanıtlayan “hesaplama bilgi motoru” olarak çalışıyor. Pratik bir karşılaştırma yapmak için hem Wolfram Alpha’da hem de Google’da “England vs Brazil” araması yapın ve farkı görün.
  • Gdevelop.i0 sayfasına gidiniz. Yönergeleri takip edip sizde bir oyun tasarlayınız. Hazır Şablon veya kendi tasarımınızı yapabilirsiniz. Oyunları görmek için sabırsızlanıyorum . 🙂 Youtube da çok fazla kullanım videosu bulabilirsiniz Türkçe.


  • Tartışma Padletine fikirlerinizi yazınız.
  • Modül Quizlerini tamamlamayı unutmayınız.

Modül Rozetiniz