Coğrafya

Robot Tur Rehberi

Öğrenciler 3-4 kişilik gruplar halinde çalışırlar. Verilen bölgenin 2D veya 3D haritasını oluştururlar. Seçilen gezi yerleri ile ilgili önemli gerçekleri açıkça belirterek, o bölgedeki turları vermek için robotlarını programlarlar.

Hedefler
• İşbirliği içinde ortaklarının bulunduğu bölgenin haritasını araştırma ve yaratma
• Haritasında belirli bir yer bulma.
• Bölgenin coğrafyası ve gezi yerleri ile ilgili önemli bilgileri kaydetme
• Haritaların yaratıcı bir şekilde yeniden oluşturulması
• Hareket, ses ve ışıkları kullanarak bölgeyi gezmesi için Dash robotu programlama

Süreç
Öğrenciler 3 – 4 kişilik gruplar halinde çalışırlar. İlk başlarda araştırma için İnternet kullanırlar. Grubun her üyesi, önemli bir yer hakkında başkalarına öğretmek için eksiksiz bir cümle yazma sorumluluğunu üstlenecektir. Öğrenciler, zemin olarak kullanacakları bir harita üzerinde kullanmak istedikleri tarihi ve turistik binaların görsellerini hazırlarlar. Tasarıma uygun olarak yerleştirilir.
Öğrenciler daha sonra haritaları oluşturur.
İnternetten araştırarak buldukları bu yapılar hakkındaki bir cümlelik bilgiyi tablete kaydederler. Blockly App’ı kullanarak Dash’i diğer öğrencilere bölge hakkında öğreten tur rehberi olmasını sağlarlar. Öğrenciler ayrıca, Dash’ın ışıklarını, seslerini, görünümlerini ve eylemlerini kullanarak turlarına yaratıcı ayrıntılar ekipleri ile birlikte çalışırlar. Öğrenciler bitmiş turlarını sınıfın geri kalanıyla paylaşırlar.

Sunum Örneği