EYY 2022 – Modül 5 – Gerçek Yaşam Trendleri

Uncover the Trends and Opportunities in Your Markets

Merhaba Sevgili Arkadaşlar,

5. Modülümüz Gerçek Yaşam Trendlerine hoş geldiniz. Bu modülde  21. yüzyılın ortalarına doğru ilerlerken gelişmekte olan gerçek  yaşam trenlerinin eğitime ve eTwinning projelerine yansımalarını çalışıyor olacağız. Bir önceki Modülde yapmış  olduğunuz muhteşem çalışmalar için çok teşekkür ederiz.

Aslında 2022 yılına girdiğimiz bu günlerde bütün yılımız yeniliklere uyum sağlamak ile geçiyor olacak belki de. Gelişmeler bütün hayatımızda değişiklikler yapmaya biz yöneltiyorken beceri, kariyer, eğitim ve öğretim sosyal yaşam, politik gelişmeler ve bu değişimlere göre yeniden şekilleniyor.

İlk olarak gerçek yaşam becerisi olarak kodlamayı ele alacağız. Kodlamanın geleceğin yazı dil olacağı çok güçlü olarak tahmin edililiyor bu nedenle küçük yaşta çocukları tanıştırmak önemli olabilir.

Neden kodlama ?

Kodlama, yeniliği harekete geçirir. Çocuklarımızın teknolojik ilerlemelere öncülük edebilmeleri için temel bir yetenektir. Kodlama çocuklara yaratıcılık imkanı verir. Gerçekten harika projelere imza atabilirler. Kodlama özgüven sağlar. Çocukların geliştirdikleri projeleri aileleri ve arkadaşlarına tanıtmaları onlara büyük bir güç katar. Kodlama diğer alanlarda başarıyı getirir. Programlama eğitimi; matematik, okuma-yazma ve fen gibi farklı alanlardaki öğrenme becerilerini destekler.

Daha geniş bir görüş açısı elde edebilmek için lütfen videoyu izleyiniz ve notlar alınız.

Daha fazla bilgi için EU Codeweek web sitesine gidebilirsiniz. Bu alnda oldukça fazla ilham verici ve sınıfınıza güvenle görebileceğiniz kaynak oyun ve kodlama etkinlikleri bulabilirsiniz. sorularınız için EU Codeweek Türkiye Koordinatörü Adil Tugyan ile iletişime geçebilirsiniz. Bu konuda gerekli bilgilere web sitesinin Topluluk byttonundan ulaşabilirsiniz.

Link: Codeweek EU

2- Yapay Zeka Nedir?

Yapay zeka (AI), makinelerin deneyimden öğrenmesini, yeni girdilere uyum sağlamasını ve insan benzeri görevleri gerçekleştirmesini mümkün kılar. Bugün duyduğunuz çoğu AI örneği – satranç oynayan bilgisayarlardan kendi kendine giden arabalara kadar – derin öğrenme ve doğal dil işlemeye dayanmaktadır. Bu teknolojileri kullanarak bilgisayarlar, büyük miktarda veri işleyerek ve verilerdeki kalıpları tanıyarak belirli görevleri yerine getirecek şekilde eğitilebilir.

Yapay zeka bizim yerimize geçmek için çabalamıyor. Yeteneklerimizi artırmak ve yaptığımız işte bizi daha iyi hale getirmek için yetişiyor. Yapay zeka algoritmaları insanlardan farklı biçimde öğrendiği için, olaylara farklı bakarlar. Bizden kaçan ilişkileri ve desenleri görebilirler. Bu insanlık – yapay zeka ortaklığı birçok fırsat sunuyor. İşte yapay zekanın yapabilecekleri:

Video sunuyu  okuyunuz ve notlar alınız.

3- Medya Okuryazarlığı ve Dezenformasyon
 
“Yanlış ve yanıltıcı bilgilerden arındırılmış bir internete, koronavirüs salgını sırasında olduğundan daha acil bir şekilde hiç ihtiyaç duyulmamıştı.”

Avrupa Komisyonu’nun  “medya okuryazarlığını” vatandaşların medyaya erişmesine, medyaya ilişkin eleştirel bir anlayışa sahip olmasına ve onlarla etkileşimde bulunmasına olanak tanıyan tüm teknik, bilişsel, sosyal, sivil ve yaratıcı yeteneklerin tamamını kapsayan bir ifade olarak tanımlamaktadır.

“Dezenformasyon“, ekonomik kazanç sağlamak ve kasıtlı olarak halkı kandırmak için oluşturulan, sunulan veya yayılan kanıtlanabilir şekilde yanlış ve yanıltıcı bilgiler olarak ifade edilir ve kamu zararına neden olabilir.

eTwinning, 2005 yılındaki doğumundan bu yana, dijital araçların öğretmen ve öğrencilerin günlük hayatlarına entegre edilmesi üzerine odaklanarak Medya Okuryazarlığını teşvik etmektedir. Öğrencilerin dijital araçları kullanmadaki farkındalığını ve sorumluluğunu artırmak amacıyla dijital vatandaşlığa özel önem verilmiştir.  

eTwinning’in kapsadığı alanlar, şunları içermektedir: dijital okuryazarlıkdijital ve fikri haklar ve sorumluluklardijital güvenlik ve veri korumadijital yasa ve görgü kuralları, dijital erişilebilirlik ve dijital iletişim . ( Linklere girdiğinizde üst dil menüsünden Türkçeyi seçiniz.)

”Öğretme kavramı ikna edicidir, çünkü sadece sahte haberler hakkında konuşmakla kalmaz, aynı zamanda gazeteciler olarak zayıf yönlerimize dürüstçe dikkat çeker. Çocuklardan en az benden öğrendikleri kadar (umarım) çok şey öğrendim.”
(Sven Knobloch, Leipzig Üniversitesi’nde Medya Çalışmaları Profesörü)

Video sunuyu okuyunuz notlar alınız .

4- İlkim Değişikliği

Dünyamız hızla değişiyor; sanayimiz gelişiyor, teknolojilerimiz artıyor. Yapay zekâ çağı ile birlikte neredeyse her gün yeni bir “Bu da neyin nesi?” sorusuna uyanıyoruz desek hiç de abartmış olmayız. Buraya kadar her şey yolunda, hayatımız eskisine göre daha da kolaylaştı bu yeniliklerle. Peki “dünyamız” ne alemde? Biz teknolojinin hızına yetişmeye çalışırken dünyamız da bizim hızımıza ayak uydurabiliyor mu sizce? Sanırız uyduramıyor ki karşımıza her yeni gün bir sorun çıkıyor; hava kirliliği, çevre kirliği, deniz kirliliği ve benzeri gibi. Bunlardan biri de küresel iklim değişikliği belki de. Alışık olmadığımız iklim koşulları ile tanışır olduk; gelemeyen yazlar, bitemeyen kışlar, kış mevsimini andıran ilkbaharlar, yaz esinti yaşatan sonbaharlar derken tüm coğrafya derslerimiz kafamızda allak bullak.

 

Küresel İklim Değişikliği Nedir?İklim değişiklikleri, klimatoloji dalına göre incelenen atmosferik ya da astronomik değişikliklere tabir eder. Küresel iklim değişikliği nedenlerini genel anlamda ele alacak olursak bunların beşerî sebeplere dayandığını gözlemleyebiliriz. İnsan faktörü, küresel iklim değişikliğinin temelinde yatan unsurdur çünkü. İklim değişiklikleri için iki büyük nedeni küresel ısınma ve küresel soğuma olarak sayabiliriz. Küresel ısınma, atmosfere salınan gazların neden olduğu düşünülen sera etkisinin bir neticesidir; dünya üzerinde yıl boyunca kara, deniz ve havada ölçülen ortalama sıcaklıklarda görülen artış ile tabir edilir.

 Öğrenciler için Animasyon


İklim değişikliği konusunda daha fazla bilgi için Buraya Tıklayınız.

eTwinning Ortak Bulma Fuarı

Bu modülde bir önceki modülde Padlette yayınlamış olduğunuz proje fikirlerinizin altına isimlerini  yazan arkadaşlarınız ile proje yapmak için iletişime geçebilirsiniz. Bunun için eTwinning live daki çevrim içi etkinlik düzenleme aracını kullanabilirsiniz.  Bu toplantıda projenizin taslağını oluşturunuz etkinliklere kara veriniz, ve projeyi kayıt için iki kurucuya karar veriniz.  Proje notları için aşağdaki şablonu da kullanabilirsiniz.  Bir sonraki modülde projeleri sisteme yüklüyor olacağız. Bu nedenle bu hafta içinde projenizin taslağını bir word belgesi olarak hazır hale getiriniz. Etkinliklerinizin bazılarına katılıyor olacağız bizde.

Nasıl bir çevrim içi etkinlik hazırlarım videosunu izlemek için tıklayınız.

Proje planlama şablonu

Modül Görevleri

  • EU Codeweek sayfasına gidip bir etkinlik oluşturunuz. Kodlama etkinliğiniz konusunda kısa bir bilgi veriniz. Facebook da.
  • Experiment with Google  sayfasında yapay zeka uygulamalarını keşfediniz ve örnekler yapınız. Yapay zeka sunusundaki araçlardan biri ile bir örnek oluşturunuz.
  • Happy Life online güvenlik oyununu keşfediniz
  • Adobe creative cloud express veya Canva anacını kullanarak İklim  değişikliği konusunda bir poster hazırlayıp Facebook Grubumuzda paylaşınız.
  • Poem portraits aracına gidiniz. başlaya tıklayınız. sonra bir kelime yazınız, ve sonra devam et veya donate e tıklayıp bir resiminizi yada farklı bir resim ekleyiniz. şiirinizi den oluşan resminizi bilgisayarınıza indiriniz isterseniz paylaşabilirsiniz. Bu yapay zeka destekli bir uygulamadır. Örnek:

  • Musiclab aracına gidiniz ve işbirlikçi yapay zeka destekli  piyanonu keşfediniz.
  • Pl0tagon uygulamasını telefonunuza indirin ve 1 dakikalık sesli sesli bir animasyon hazırlayınız. Kullanım vdeosu, dilini ayarlardan otomatik çevri Türkçeyi seçiniz.
  • İklim değişikliği ile ilgili sınıfınızda uygulayabileceğiniz ders planlarını gözden geçiriniz. planları kullanabilirsiniz.
  • Modül Quizini tamamlamayı unutmayınız.

Modül Rozetiniz.

Başarılar Dileriz.