Kodlama ve Robotik Uygulamalarının Disiplinlerarası Kullanımı
Spor
Çeşitli sportif aktivitelere kodlanabilir robotları katmak mümkündür.
Olimpiyatlar
Yarış
Yarış etkinliğinde önceden hazırlanan parkur üzerinde bitiş çizgisine robotunu kodlamalar ile ilk ulaştıran yarışmayı kazanmış sayılır.
Bowling
Bowling oyununda amaç robota (Sphero Mini) doğru kodları vererek hareket ettirmek ve labutları yıkmaktır. En çok labut yıkan oyunu kazanır.
Slalom
Slalom oyununda amaç, robotu çarpmadan tüm çubukların arasından bitiş çizgisine en kısa sürede ulaştırmaktır.
Futbol
Futbol oyununda kaleler, engeller ve kaleciler lego gibi basit ögelerden yapılabilir. Amaç doğru kodlarla robotu kaleye sokmaktır.
Basketbol
Robotun (Dash) özel bir aparat vasıtası ile nesne fırlatma özelliğinin basketbol oyunu ile birleştirilmesinden oluşan bu etkinlikte en çok basket sayısına ulaşan kazanmış sayılır. Doğru açı, uzaklık ve hız ayarı oyunda belirleyicidir.
Yukarıdaki örnekler dışında farklı spor dallarında oyunların kurallarını, nasıl oynandığını ve nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlatmak için de kodlanabilir robotlardan faydalanılabilir.