I. Etkinlik
ROL KARTLARI
Amaçlar: Yaratıcı düşünme, Rol yapma becerisi, İletişim becerilerini geliştirme, Esnek ve hızlı düşünme becerisi
Malzemeler: Rol kartları
Uygulama: Etkinlikte kullanılacak rol kartları, çocuklara doğaçlama için gerekli ipuçlarını verir. Kartın içeriği çocuklara, doğaçlamaya başlamadan önce gerekli bilgiyi sağlamalıdır. Çocuklardan da kartlardaki bu bilgileri özümsemeleri istenir. Rol kartları doğaçlamalar sırasında her an başvurulan bilgi kaynağı olmaktan öte, gerektiğinde yararlanılan kaynaklar olmalıdır. Aşağıda yer alan kartlardan birini çeken öğrenciden kartta yer alan karakterlerden istediğini doğaçlama oynaması istenir.
- Havaalanına geç gelen bir yolcu, uçağa binebilmek için bilet görevlisi ile tartışır. Yolcu, işlemleri için oldukça geç kalmıştır ancak mutlaka o uçağa binmelidir. Görevli de amirinin uyarıları yüzünden kurallara uymak zorundadır.
- Bir müşteri, bozuk bir malı satıcıya geri vermeye çalışır. Satıcı malı geri almamak için türlü çeşitli bahaneler üretir.
- Kız ya da oğlan, babasından ya da annesinden hafta sonu dışarı çıkmak için izin ister. Anne ya da baba izin vermemekte direnir.
- Oyuncakçı dükkanında cimri bir anne, sürekli bir şeyler isteyen çocuğunun isteklerine karşı çıkar.
- Alışveriş merkezinde çocuğunu kaybeden bir baba ile anne tartışır.
- Bir öğrenci, sınavdan aldığı notun yanlış olduğunu düşünür, öğretmene itiraz eder. Öğretmen, doğru not verdiğini ve öğrencinin haksız olduğunu savunur.
- Çalışan biri, patronundan zam ister. Patron, çalışanın performansının düşük olduğunu savunarak zam vermek istemez.
- Ev sahibi, kiracıyı çeşitli bahanelerle evden çıkarmak ister. Kiracı evden çıkmamak için direnir.