Giriş
Yaşadığımız yüzyılda teknolojinin hızla gelişmesi, toplumu oluşturan bireylerin teknolojinin hızla gelişimini takip etmelerini ve bu gelişmeler paralelinde kendilerini yenilemelerini gerekli kılar. Bireylerin bu gelişime ayak uydurmalarının tek yolu iyi bir eğitim almalarıdır.
İşte bu nedenle ülkeler, ulusal ve evrensel değerleri tanıyan, bu değerlere katkı koyan, kendini gelecek yüzyıllara taşıyacak, sorunlarla baş edebilen, problemlere kısa sürede yaratıcı çözümler getirebilen bireyler yetiştirmek için eğitim sitemlerini yeniden yapılandırmaktadırlar. Düşünen, sorgulayan, eleştiren, yaratıcı çözüm üreten, düşünce ve görüşlerini yazılıve sözlü olarak en iyi biçimde dile getirebilen bireylere her alanda ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bağlamda eğitim sistemlerinde hem çözümleyici düşünme yetisinin hem de düş gücünün geliştirilerek bireyin yaratıcılığının önünü açan yeni yöntem ve tekniklere yer verilmesi gerekmektedir.
Yapılan bilimsel araştırmaların büyük bir kısmı, yaratıcı düşünme becerilerinin uygun eğitim programlarıyla desteklendiğini ortaya koymaktadır. Batılı ülkelerde özellikle seksenli yıllardan itibaren eğitim programlarında yaratıcılığı geliştirmeye büyük önem verilmeye başlanmıştır. Böylece bireylerin sadece bilişsel becerileri değil, duyuşsal becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Bu kursun amacı da yaratıcılığın tanımı ve tarihinden bahsederek yaratıcılık süreçleri hakkında bilgiler vermek, öğretmenlerin eğitim ortamlarında uygulayabilecekleri yaratıcılığı geliştiren etkinlik örnekleri sunmaktır.
Eğitmen Hakkında
Asaf Ekin Yeşil – Türkçe Öğretmeni
Diğer Kursları:
Kodlama ve Robotik Uygulamaları
eTwinning Projelerinde CoSpaces Edu Kullanımı
Okul Öncesi Diyalojik Okuma
eTwinning Projelerinde Drama Süreçleri